Lamborghini představilo nástupce Gallarda, model Huracán

Když jsme v neděli přinesli poslední rendery a neoficiální informace o nástupci Gallarda se jménem Huracán, nečekali jsme, že Lamborghini vyrukuje s oficiální prezentací modelu takhle brzy. Stalo se a my tak ještě před Vánoci můžeme přivítat Lamborghini Huracán LP 610-4!

Po 14 022 vyrobených Gallardech, což z něj dělá nejúspěšnější Lamborghini historie, byl podle automobilky čas posunout se na úplně jinou úroveň. To je patrné zejména při pohledu na vzhled karosérie – Gallardo v něm jen těžko najdete. Hlavní inspirací byl větší sourozenec Aventador, což je patrné ve tvaru přední světlometů s LED diodami, a limitované modely Veneno a Sesto Elemento. Již charakteristickým prvkem nových Lamborghini se stal tvar LED diod v zadních světlometech.

Mohlo by vás zajímat:  Chcete SUV od Bugatti? Máte smůlu. Vyrábět se nebude

Interiér je také na míle vzdálen svému předchůdci. Hlavním prvkem je zde 12,3palcový barevný TFT displej, který dává řidiči informace o téměř všech informacích – od navigace až po počet aktuálních otáček. Zcela nový je design středového panelu s velkým množstvím karbonu a originálně ztvárněným tlačítkem pro startování motoru. Pro čalounění byla použita kůže Nappa a Alcantara, k dispozici bude údajně velké množství barevných kombinací.

Šasi nového Huracánu je tvořeno převáženě karbonem a hliníkem, díky čemuž má kupé suchou hmotnost 1422 kg. Srdcem model je 5.2litrový desetiválec o výkonu 610 koní při 8250 ot./min s točivým momentem 560 Nm při 6500 ot./min. Díky spojení přímého a nepřímého vstřikování paliva (označováno jako Iniezione Diretta Stratificata) má motor více výkonu i točivého momentu za cenu nižší spotřeby, než tomu bylo u Gallarda se stejným motorem. Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce LDF (Lamborghini Doppia Frizione) a elektronicky řízenému pohonu všech kol dokáže Huracán uhánět rychlostí přes 325 km/h, na 100 km/h zrychluje za 3,2 sekundy a dvojnásobné rychlosti dosáhne za 9,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba je těžko dosažitelných 12,5 l/100 km, emise CO2 mají hodnotu 290 g/km.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan GT-R Cabrio - Stane se počítačová ilustrace realitou?

Volant nového Lamborghini je nejen krásný na pohled, ale můžete skrze něj také volit jeden ze tří jízdních režimů – Strada, Sport a Corsa. Jak už bývá zvykem, podle zvoleného režimu se upraví odezva a zvuk motoru nebo nastavení převodovky, pohonu všech kol a elektronické kontroly stability. O bezpečné zastavení se postarají karbon-keramické brzdy. Za příplatek bude k dispozici řízení s variabilním posilovačem Lamborghini Dynamic Steering a také elektromagnetické tlumiče MagneRide

##huracan_lp610##

Zdroj: Lamborghini, autobild.de