Lexus představuje zmodernizované GS

S omlazenou podobou Lexusu GS jsme setkali už na jaře v podobě vrcholného provedení F s výkonem 473 koní. Nyní přišla řada také na „obyčejnější“ členy motorové palety, mezi nimiž nechybí ani dnes už možná tak trochu bájný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

Verze 200t s oním zážehovým motorem je asi vůbec největší novinkou celého faceliftu japonské limuzíny. Výkon 245 koní a točivý moment 349 Nm přenáší na zadní kola výhradně osmistupňová automatická převodovka. Další dvě jednotky patří v případě značky ke starým známým – 3.5litrový šestiválec ve verzi 350 nově generuje 315 koní a 349 Nm, hybridní provedení 450h má i nadále 343 kombinovaných koní, což ve spolupráci s bezestupňovým automatem CVT stačí na průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km. Dodáme ještě, že GS 350 má stejně jako GS 200t osmistupňovou automatickou převodovku a příplatkový pohon obou náprav.

Mohlo by vás zajímat:  Vauxhall VXR8 Tourer jako nejrychlejší kombi v historii značky

Největší vzhledovou změnu představuje maska chladiče ve tvaru vřetene s chromovaným rámečkem, na níž navazuje rovněž přepracovaný nárazník a úzký pás LED diod pro denní svícení. Hlavní světla mají nově ve standardu technologii Bi-LED, na opačném konci auta se změnila optika světel, která jsou nově o mnoho agresivnější. Litá kola o velikosti 18 nebo 19 palců mají také osvěžený design, paletu barev karosérie doplnily odstíny Matador Red Mica, Nightfall Mica a Ultrasonic Blue Mica 2.0.

Mohlo by vás zajímat:  Bridgestone a Microsoft zvyšují bezpečnost inovativním, inteligentním systémem sledování stavu pneumatik

Palubní desku může za příplatek osvěžit dřevo, řezané laserem, nebo hliník (u verze F Sport), zatímco kůží čalouněná sedadla nabídne Lexus v nových odstínech Chateau, Noble Brown a Rioja Red (u verze F Sport). Zvětšování proběhlo u obou interiérových displejů – ten mezi budíky má nyní 4,2 palce a infotainmentový na středové konzoli dokonce 12,3 palce. Větší obrazovka má navíc upravené ovládání a v případě verzí GS 350 a GS 450h nabídne standardně také navigaci. Stylovým prvkem jsou analogové hodiny uprostřed středové konzoli, jejichž podsívcení nově obstarávají LED diody.

Mohlo by vás zajímat:  Audi vylepšuje modely e-tron nabíjením střídavým proudem o výkonu 22 kW a zvýšením jízdního komfortu

O bezpečí posádky se stará hned 10 airbagů včetně kolenních pro řidiče i spolujezdce, respektive balíček Lexus Safety System +. Ten obsahuje přednárazový systém, detekci chodců, varování při opuštění jízdního pruhu nebo radarový tempomat.

Zdroj: Lexus