Lotus představil modernizovanou Evoru

Britský Lotus se po vleklých finančních i personálních problémech pomalu probouzí k životu. Po pauze se dokonce vrací do světel reflektorů ženevského autosalonu, kde ukáže výrazně modernizovanou Evoru 400, nejrychlejší a nejsilnější Lotus všech dob.

Kompresorem dopovaný šestiválec pod kapotou Evory má nově 406 koní a 400 Nm, což ve spojení s vylepšeným manuálním (se standardně dodávaným samosvorným diferenciálem Torsen) či automatickým šestikvalitem stačí na zrychlení 0 – 100 km/h za 4,2 sekundy a maximální rychlost 300 km/h. Za vyšší výkon pohonné jednotky od Toyoty vděčí Lotus nejen většímu kompresoru, ale i vylepšenému mezichladiči, přemapované řídící jednotce a novému výfukovému potrubí. Samotná automobilka pák uvádí, že testovací trať v Hethelu projede Evora 400 o šest sekund rychleji než předchůdce!

Mohlo by vás zajímat:  Nová Škoda se oficiálně jmenuje Rapid!

Samo sebou na tom nemá zásluhu jen silnější motor, ale i o 22 kilogram nižší hmotnost automobilu. Hlavní podíl na této dietě mají o 6 kg lehčí přední a o 3,4 kg lehčí zadní sedadla. Tím se dostáváme k interiéru, nabízející kromě lehčích a pohodlnějších sedadel zcela novou palubní desku s přepracovanou středovou konzolí (ta obsahuje standardně dodávaný displej multimediálního systému) a čitelnějším přístrojovým panelem. Volant je z části vyroben z hořčíku a má červený šev jako vymezení jeho ideální pozice. Díky o 43 mm užším a o 56 mm nižším prahům dveří se bude do britského kupé mnohem lépe nastupovat.

Mohlo by vás zajímat:  Renault představil jeden z nejfantastičtějších konceptů poslední doby

Výraznou proměnou prošel i design karosérie. Nový je přední nárazník se standardně montovaným LED diodami denního svícení a většími nasávacími otvory i zadní nárazník s centrální koncovkou výfuku, respektive difuzorem. Celková délka díky nim narostla o 30 mm. V zadní části je dále trojdílné zadní křídlo a nasávací otvory v blatnících. Není přitom bez zajímavosti, že se zvětšil aerodynamický odpor karosérie na cx = 0,35. Celkový dojem dotvářejí lehká 19palcová kola vpředu a 20palcová kola vzadu, která jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Suer Sport.

Mohlo by vás zajímat:  Evropské parametry nového Lexusu IS

Prodej modernizované Evory rozjede Lotus v srpnu letošního roku, cena by měla být oproti stávajícímu provedení o asi 10 procent vyšší.

Zdroj: Lotus