Mahindra představila novou generaci modelu Scorpio

Indickou Mahindru zná většina Evropanů především skrze prodej upravené Dacie Logan a velkého množství více či méně zastaralých terénních automobilů, prodávaných i v Evropě. Nová generace (či rozsáhlý facelift) modelu Scorpio by však toto vnímání mohla alespoň částečně změnit. 

Krabicovitý tvar karosérie minulé generace sice přetrval, jinak však není shodné téměř nic. Přední část dostala šestiúhelníkovou masku chladiče, na níž navazují nově tvarovaná světla, v nejvyšší specifikaci S10 dokonce vybavená LED diodami pro denní svícení. Přepracována byla rovněž kapota a přední nárazník (v nižších verzích nelakovaný) s nově tvarovanými mlhovkami (od stupně S8). Standardně pro všechny verze jsou dodávaná LED diodová zadní světla s čirou optikou. Zachován byl praktický nášlap v zadním nárazníku, zadní okno doznalo díky nově tvarovanému víku kufru jistého zmenšení. Zatímco v základní specifikaci dostanete ocelová kola, v lépe vybavených verzích alespoň ozdobné kryty, tak nejvyšší stupně S8 a S10 dostaly 17palcové lité ráfky

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover Sport 2013: podrobné informace

Interiér působí na při porovnání fotografií novinky a předchůdce téměř jako z jiné planety. Lacinou imitaci dřeva v kombinaci s krémovými plasty a čalouněním nahradila černobílá palubní deska a sedadla s modro-šedým čalouněním. Rozhodně posun k lepšímu! Čitelnější je nově kaplička přístrojů, špičková verze S10 se dokonce dočkala multimediálního systému s šestipalcovou dotykovou obrazovkou, CD/MP3/USB/DVD/Bluetooth konektivitou a GPS navigací. Všechny verze jsou vybaveny automatickou klimatizací, airbag řidiče je dostupný od verze S6+, bezpečnostní vak pro spolujezdce mají pouze verze S8 a S10. Celkově Scorpio uveze až sedm cestujících, lepší je však cestovat v pěti, protože dva další pasažéři sedí na sedadlech, výklopných z bočních stran zavazadlového prostoru.

Mohlo by vás zajímat:  Nové SUV Edge dostalo sportovní variantu

4456 mm dlouhý, 1820 mm široký a 1995 mm vysoký terénní vůz s rozvorem náprav 2680 mm pohání dvojice motorů. První možností je 2.5litrový naftový čtyřválec o výkonu 75 koní při 3200 ot./min s točivým momentem 200 Nm mezi 1400 – 2200 ot./min ve verzi S2, který skrze pětistupňovou manuální převodovku pohání kola zadní nápravy. Druhou možností je 2.2litrový naftový čtyřválec mHawk o výkonu 120 koní při 4000 ot./min s točivým momentem  280 Nm mezi 1800 – 2800 ot./min ve verzích S4, S6, S6+, S8 a S10, pohánějící přes pětistupňovou manuální převodovku zadní kola s u verzí S4 a S10 za příplatek kola obou náprav. Na přední nápravě najdeme dvojité lichoběžníkové zavěšení s nezávislými vinutými pružinami, vzadu je multilink. Trošku zastarale působí zadní bubnové brzdy, doplňující přední kotouče. 

Mohlo by vás zajímat:  Riskantní průjezd Mauritánií na jeden zátah a bez mobilních telefonů!

Cena verze S2 startuje na 840 000 rupiích (cca 297 000 korun), verze S4 je o 59 000 rupií (cca 21 000 korun dražší). Nejlevnější čtyřkolka s výbavou S4 startuje na 1 011 000 rupiích (cca 357 000 korun). Verze S6 přijde na 1 015 000 rupií (cca 358 000 korun), S6+ stojí 1 043 000 rupií (cca 368 000 korun) a verze S8 přijde na 1 132 000 rupií (cca 400 000 korun). Vrcholná specifikace S10 stojí 1 195 000 rupií (cca 422 000 korun), čtyřkolka je o 110 000 rupií dražší (cca 39 000 korun).

Zdroj: Mahindra