Možná by se mohlo zdát, že elektromobily mají na růžích ustláno. Evropské instituce i většina politiků jim opakovaně vyjadřují podporu. Registrace nových aut se spalovacími motory bude pro jistotu zakázána. Ale přesto se majitelé těchto ekologických aut potýkají v českých a moravských městech s řadou komplikací. Tedy ti, kteří elektromobily mají. Je vhodné poznamenat, že české veřejné mínění těmto autům příliš nefandí. Co trápí první průkopníky elektromobility u nás?
Vandalové
Elektromobily od jiných aut poznáte na první pohled podle jejich SPZ. Začíná-li písmeny EL, jedná se o vůz s elektrickým motorem. Dobře to vědí i vandalové, kteří čas od času provádí drobné zlomyslnosti, jako je vypouštění pneumatik. V tomhle směru se možná inspirovali různými aktivistickými skupinami, které podobné zlomyslnosti pro změnu páchají na autech se spalovacími motory, nejčastěji SUV.
Obsazené dobíjecí stanice
Za další trable už si ovšem mohou majitelé elektromobilů sami. Dobíjení baterie obvykle trvá zhruba hodinu, a tak se řidičům nechce čekat. Většinou prostě nechají auto zapojené k dobíjení a věnují se něčemu jinému. Ne každý si však naplánuje program tak, aby se k autu vrátil hned poté, co se dobije. A tak se stává, že na dobíjecích stanicích stojí už dobité auto celé hodiny, než si ho konečně jeho majitel vyzvedne a uvolní místo dalším. Některé stanice dokonce zvažují, že za takové blokování místa zavedou pokuty.
Nedostatek autorizovaných servisů
I když dobíjecích stanic už je relativně dost, servisů, které by byly schopny poskytnout odpovídající službu majitelům elektromobilů, zatím ještě není tolik. A v případě autorizovaných servisů jednotlivých automobilek to platí dvojnásob. Potíže mohou mít také majitelé nabouraných aut, kteří se chystají pokrýt opravu z pojistky, ať už povinného ručení viníka nehody, nebo z vlastního havarijního pojištění.
Zdroj: https://ypte.org.uk/factsheets/electric-cars/what-are-the-downsides-to-electric-cars