Mercedes-Benz E 2013 – Více než facelift

V úterý se dostaly na svět první snímky faceliftem stiženého Mercedesu-Benz třídy E. Nyní stuttgartská automobilka oficiálně uvolnila kompletní tiskovou zprávu, která umožňuje také pohled pod kapotu modelu.

Nejprve si ale pojďme blíže představit design modelu. Rozhodně největší změnou je ztráta dvojitých předních světel. Ty byly nahrazeny klasickými, jednodílnými, které jsou vybaveny diodami LED pro denní svícení a za příplatek mohou být kompletně zhotoveny z diod LED! Kromě světel nabídne modernizované „éčko“ také dvojí design přední části. Verze Elegance dostane jednodušší, třílamelovou masku chladiče a méně sportovní nárazník. Znak automobilky je pak umístěn na kapotě. Pokud zatoužíte po sportovním vzezření, šáhněte po verzi Avantgarde. Ta nabídne sportovnější masku s logem automobilky uprostřed a také nárazník s většími nasávacími otvory. V zadní části automobilu se zapracovalo na nárazníku a také na složení světlometů. Ty jsou nyní také vybaveny diodami LED a mají dvoutónové zpracování.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia III spatřena při testování na Nürburgringu!

Oproti změnám zvenku stojí změny uvnitř. Těch není až tak moc jak byste možná čekali v kontrastu s vnějším designem. Sama automobilka upozorňuje hlavně na kvalitnější materiály a zpracování. Kromě zpracování se však zapracovalo na vzhledu lišty, která se táhne po celé délce palubní desky, na vzhledu výdechů ventilace, přidány byly také analogové hodiny a drobnými změnami prošly také budíky automobilu.

Hlavní technologickou novinkou je představení stereoskopické kamery (v Mercedesu ji označují Stereo Multi-Purpose Camera). Ta snímá pomocí dvou obrazových vstupů prostor až 500 metrů před autem pod úhlem 45 stupňů a je schopna vytvořit 3D mapku, která ukazuje prostředí až 50 metrů před vozidlem. To napomáhá hlavně dalším bezpečnostním systémům v automobilu, které tak lépe reagují na danou situaci.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda odhalila další detail nové Fabie

Pod kapotou nezůstal kámen na kameni! Základní jednotkou je od nynějška přeplňovaný dvoulitr ve verzi E 200 o výkonu 184 koní. Nad ním stojí verze E 250 se stejným motorem, ale výkonem 211 koní. Dalším stupněm jsou modely E 300 resp. E 350 s atmosférickým třiapůllitrovým šestiválcem a výkonem 252 resp. 306 koní. Oba mohou být na přání vybaveny pohonem všech kol 4Matic. Dalším stupněm je nový, dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.0 o výkonu 333 koní ve verzi E 400. I ten může být kombinován s pohonem všch kol 4Matic. Úplným vrcholem zůstávají verze E 500, s dvakrát přeplňovaným osmiválcem 4.6 a výkonem 408 koní, a E 63 AMG s osmiválcem 5.5 a dvěma turby. E 500 může být také vybavena pohonem všech kol.

Mohlo by vás zajímat:  Začalo odpočítávání premiéry elektrického ID. Buzz. Realita je bohužel od pět let starého konceptu na míle vzdálená

Oproti benzínovým motorům nedostaly naftové jednotky téměř žádné úpravy. Základem je verze E 200 CDI se čtyřválcem 2.1 a výkonem 136 koní. Stejný motor nabízí také verze E 220 CDIE 250 CDI. Zde však mají výkon 170 resp. 204 koní. K verzi 250 CDI lze přikoupit také pohon všech kol. Silnější verze E 300 BlueTEC a E 350 BlueTEC jsou vybaveny šestiválcem 3.0 a výkonem 231 resp. 252 koní. Silnější verze je opět kombinovatelná s pohonem všech kol. Specialitu v motorovém programu tvoří hybridní varianta E 300 BlueTEC Hybrid. Tato verze kombinuje čtyřválec 2.1 o výkonu 204 koní s elektromotorem o výkonu 26 koní.

Všechny modely mohou být vybaveny buď 6-ti stupňovým manuálem nebo modernizovaným automatem 7G-TRONIC PLUS. Premiéra modernizovaného „éčka“ proběhne v lednu na detroitském autosalonu.