Mercedes-Benz E63 AMG konečně oficiálně odhalen

Německá prémiová automobilka Mercedes-Benz dnes oficiálně odhalila modernizovaný model E63 AMG ve verzích sedankombi, které se veřejnosti poprvé představí již příští týden na autosalonu v Detroitu. Ostatně finální vzhled již velkou neznámou nebyl, neboť samotná automobilka na začátku tohoto týdne navnadila všechny své fanoušky první neoficiální fotografií zachycující všechny karosářské verze nového Éčka. A co je tedy nového u vrcholné specifikace?

Především zcela nová přední část vozu, které nově vévodí jednodílné světlomety báječně doplněné o agresivní nárazník s bohatým chromováním a velkými nasávacími otvory. Nové jsou rovněž boční prahy, víko zavazadlového prostoru a zadní nárazník s difuzorem ukrývajícím v sobě čtveřici koncovek sportovního výfukového systému.

O pohon verze E63 AMG se bude starat vidlicový osmiválec o zdvihovém objem 5,5 litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel naladěný na výkon 410 kW (557 koní) při 5500 otáčkách za minutu a točivý moment 720 Nm dostupný již od 1750 otáček. Tato čísla v praxi neznamenají nic jiného, než zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 vteřiny a maximální rychlost 250 km/h. Ta je tradičně elektronicky omezena. Za příplatek Vám pak AMG posune omezovač až k magické hodnotě 300 km/h.

Ovšem pozor! Na fotografiích vidíme vůbec první sedan z dílen AMG, který dostal pohon všech kol 4MATIC. I přes nárůst hmotnosti o nezanedbatelných 70 kilogramů můžeme očekávat razantní zlepšení trakce. To dokládá i čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h, který se zkrátí na 3,7 vteřiny u verze sedan, resp. na 3,7 vteřiny u varianty kombi.

Vrcholem nabídke bude verze E63 AMG 4MATIC S s přepracovaným podvozkem a zadním samosvorným diferenciálem, jejímž charakteristickým znakem  budou 19-ti palcová matně lakovaná kola a pohonná jednotka posílená o 28 koní a 80 Nm, což neznamená nic jiného, než o jednu desetinu rychlejší zrychlení z nuly na 100 km/h. Výkon je přenášen na všechna kola prostřednictvím AMG SPEEDSHIFT MCT sedmistupňové sportovní převodovky, která nabídne hned čtyři režimy: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S + (Sport Plus) a M (Manual). O bezpečné zastavení výkonného modelu se budou starat brzdy s keramickými odvětrávanými kotouči o průměru 360 mm se stříbrnými brzdovými třmeny. S-Model pak třmeny dostane lakované červenou barvou.

Mohlo by vás zajímat:  Unikátní transportér Mercedes-Benz závodního 300 SL

Verze s pohonem pouze zadní nápravy se do prodeje dostane počátkem dubna, varianty 4MATIC4MATIC S v červnu za zatím nespecifikovanou cenu.