Mercedes představil doposud nejsilnější verzi třídy S

Mercedes představil prozatím nejsilnější verzi v nabídce svého vrcholného modelu S. Ta samozřejmě pochází z dílen AMG a oproti předchůdci je lehčí, výkonnější a rychlejší.

Základem úspěchu nové S63 AMG je hmotnost, která je o 100 kg nižší než u předchůdce. Stuttgartská automobilka dosáhla významného zhubnutí především použitím lithium-iontových baterií (-20 kg), lehčích brzd a kol, hliníkových dílů karosérie nebo držáku náhradního kola z karbonu. Výsledná hmotnost modelu s krátkým rozvorem je 1970 kg, model s delším rozvorem váží 1995 kg. 

S takovouto váhou bude bojovat posílený, dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5.5 litru. Nově má AMG výkon 585 koní (+41 k) v 5500 ot./min a maximální točivý moment 900 Nm mezi 2250 – 3750 ot./min. Motor spolupracuje se sedmistupňovým automatem AMG Speedshift MCT, díky čemuž dokáže model s krátkým i dlouhým rozvorem a pohonem zadních kol zrychlit na 100 km/h za 4,4 s a model s dlouhým rozvorem a pohonem všech kol dokonce za rovné 4 vteřiny. Maximální rychlost je ve všech případech omezená na 250 km/h. 

Mohlo by vás zajímat:  Porsche chystá konkurenta Ferrari 458 Italia

V dnešní době se myslelo také na životní prostředí. Motor plní emisní normu Euro 6 a papírově si řekne jen o 10 l/100 km resp. 10,3 l/100 s pohonem všech kol. Na 1 km pak připadá 237 g CO2 v případě zadokolky a 242 g v případě čtyřkolky. 

Zajímavou položkou je podvozek modelu s pohonem zadních kol. Ten využívá služeb systému Magic Body Control, který spolupracuje s kamerou, nainstalovanou v čelním skle. Ta skenuje povrch silnice před vozidlem a dokáže nastavit charakteristiku podvozku dříve, než auto vjede na vozovku. Verze s pohonem všech kol nabídne oproti tomu „konvenční“ adaptivní tlumiče

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes CLS 63 AMG v úpravě od VÄTH

Vzhledově není novinka žádnou divočinou, ale spíše lehce přikrášleným elegánem. Nechybí agresivnější nárazníky a devatenáctipalcová kol. Samostatnou kapitolou je potom výfuk s čtveřicí koncovek. Cestující uvnitř hýčká prvotřídní kůže, masážní sedadla nebo audiosystém Burmester. Za příplatek lze dostat karbon-keramické brzdy o průměru kotouče 420 mm. 

Základní cena za kratší variantu je v Německu 149 880 euro (cca 3 891 000 Kč). 

Zdroj: Mercedes-Benz