Místo elektromobilů motorky. Seat představil skútr s vyjímatelnou baterií

001

Elektromobily jsou považovány za skvělý dopravní prostředek po městě. Jezdí v podstatě zdarma, nájezd jim dostačí a například v Praze mohou bezplatně parkovat kdekoliv. Ukazuje se však, že mladí lidí cestující po městě elektromobilitě zase až tolik nefandí. Z technického hlediska možná ano, ale pokud jde o finanční stránku, ne každý si může elektromobil pořídit. Byť by šlo o ten městský.

Seat využije elektřinu jinak. Ve skútrech

Na tento stav se rozhodl zareagovat Seat. V rámci akce Smart Mobility Congress totiž představil jednu ze svých novinek. A nebude to dvoustopé vozidlo, ale naopak to jednostopé. Tedy motocykl, lépe řečeno skútr. Ten by měl vyřešit problém s cestováním po městě hlavně mladých lidí, kteří hledají možnost jednoduché přepravy z bodu A do bodu B a klasická auta už je tolik nelákají.

Mohlo by vás zajímat:  V Minneapolis zakázali stavět Drive-Thru restaurace. Hlavním důvodem jsou emise a bezpečnost chodců

Výhradně na elektřinu

Hlavním lákadlem pro mladé má být samozřejmě Seat eScooter, tedy skútr nikoliv se spalovacím, ale s elektromotorem. Na trh by měl být uveden už během příštího roku. Základem je elektrický motor s výkonem necelých 15 koňských sil a točivým momentem 240 Nm. Má se jednat o ekvivalent k variantě benzinové o objemu 125 ccm.

Mezi přednosti elektrické motorky s označením Seat eScooter má být třeba zrychlení z nuly na padesátku za 3,8 sekund, maximální rychlost až 100 kilometrů v hodině, nebo i kompaktní rozměry, dobrá manévrovatelnost a možnost zvolit si z režimu ECO nebo CITY.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota ukáže ve Frankfurtu rychlý Yaris

Revoluce v podobě vyjímatelné baterie

Na jedno nabití by měl Seat eScooter dokázat ujet až 115 kilometrů, což je pro přepravu ve městě slušná hodnota. Nabít baterii půjde samozřejmě i z běžné zásuvky a má to trvat kolem 5–6 hodin. Seat zde vyjde vstříc i těm, co nemají vlastní garáž a bydlí třeba v paneláku. I to jsou vesměs mladí lidé. Nabídne revoluční systém vyjímatelné baterie, kterou lze jednoduše donést domů a zde ji nabíjet. Ráno ji stačí nasadit a vyrazit. Její váha má být kolem 30–40 kg.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora