Největší obavy z elektromobility souvisí s baterií. Když už je vyřešen dojed, mluví se o celkové životnosti. Tedy o tom, jaká bude její kapacita za pár let. Ta se pochopitelně bude snižovat, o tom není pochyb. Jak hodně, to záleží na její kvalitě a technologii výroby. Ideálním řešením by mohl být koncept jednoduchého vyjmutí a výměny. To je však u aut zatím jenom hudba budoucnosti, jelikož něco podobného je reálné v tuto chvíli spíše u elektro kol, koloběžek, nebo skútrů.
Baterie by se mohla pronajímat
S poměrně zajímavým řešením však přichází Čína, konkrétně potom automobilka Aiways. Sice v tuto chvíli není příliš známá, ale je možné že se svým nápadem způsobí revoluci v elektromobilitě a vyřeší problém související s obavou o její kapacitu.
Baterie v jejích elektromobilech si zákazník nebude kupovat, ale bude si je pronajímat. To by mohlo znamenat jediné – zákazník si baterii pronajme na určitou dobu a po jejím uplynutí mu může být baterie vyměněna za zcela novou, se stoprocentní kapacitou. Za tu by samozřejmě nemusel platit horentní sumy, jelikož i tu by dostal na pronájem.
Výhodnější než nákup
Konkrétní podmínky toho, jak by pronájem fungoval a kolik by stál zatím automobilka Aiways nijak nespecifikovala. Dá se však očekávat, že tento princip by měl být výhodnější než aktuální stav. Kdo chce novou baterii v elektromobilu, musí si ji koupit. A jelikož podstatnou část ceny elektro auta tvoří právě akumulátor, jde o cestu ne příliš ekonomicky výhodnou. Cenově zajímavý pronájem by dával mnohem větší smysl.
Pronájem baterie by snížil i cenu vozu
Nezapomínejme na druhou výhodu, kterou by toto řešení mohlo přinést. A tou je snížení ceny samotného elektromobilu, právě o cenu akumulátoru. V tu chvíli už reálně mluvíme klidně o stovkách tisíc na jedno auto.
První auto míří do Evropy
Že nejde jenom o sliby potvrzuje i fakt, že do Evropy má již brzy zamířit model Aiways U5. Zajímavě vypadající SUV s dojezdem 460 kilometrů. Podle prvotních informací by mělo být dostupné za celkem slušnou cenu 25 000 EUR.