Trh ojetin: Více než polovina dovezených bylo bouraných. Pětina z nich je po totálce

Ojeté vozy jdou stále na dračku. Je to hlavně kvůli ceně. Neztrácejí tolik na hodnotě a pořizovací cena je příznivější. Nutno však dodat, že ač je řada auto inzerovaných jako nebourané, realita je zcela jiná. Nemluvme teď o vozech lokálních, ale o těch dovezených. Těch už k nám bylo v průběhu letošního roku dovezeno a zaregistrováno téměř 136 tisíc. Bohužel jejich stav bývá doslova žalostný.

Více než polovina má za sebou škodní událost

Když sjedete nabídky soukromých prodejců, dovozců, ale i autobazarů, dozvíte se, že jejich vozy jsou nebourané. Jak je tomu ve skutečnosti? Při prověřování historie auta lze narazit na řadu zajímavých věcí. Včetně řešení škodních událostí, což jasně ukazuje na nehodu, a tedy poškození vozu. U novějších aut do stáří pěti let je se škodní událostí spojeno zhruba 25 vozidel. U těch se stářím deseti let už číslo vzrůstá na celých 60 procent. Najít zde auto nebourané je skutečným oříškem.

Totálka není důvod pro likvidaci auta

Samostatnou kategorií jsou potom dovezené ojetiny, které jsou po totální škodě. Takové vozy jsou pro nového majitele životu nebezpečné, jelikož v případě jeho nehody nemusí mít takové vlastnosti, jaké mají mít. Přitom celých 20 procent nabízených dovezených ojetin má za sebou takzvanou totální škodu. Ta by měla být v ideálním případě řešena likvidací vozu, ale realita je taková, že je auto opraveno a dále nabízeno zájemcům.

Čím starší, tím lepší

Nedivme se ani tomu, že průměrné stáří tuzemského vozového parku je tak vysoké a že dosahuje 15 let. Lidé takové vozy stále poptávají, a to hlavně z důvodu jejich ceny, ale často i proto, že i po těch letech mohou ukazovat svou spolehlivost. Každé páté auto, které se do naší země doveze ze zahraničí je starší 15 let. To je dále nabízeno k prodeji, a tak se předpokládá, že s ním nový majitel bude ještě nějaký ten čas jezdit. I to jsou závěry společnosti Je jasné, že omladit vozový park se jenom tak nepovede.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Optima Hybrid vstupuje na český trh

Benzín dohání diesel

Zatímco před pár lety byla volba motorizace jasná, nyní se do popředí začíná pomalu dostávat zase benzín. Dá se očekávat, že podíl naftových vozidel, který je aktuálně 55 procent bude už brzy překonán. Vliv na to má jak aféra Dieselgate, tak zákazy dieselů, ale i to, že se začínají vyrábět stále méně.

Komentáře