S každým novým představeným modelem, a je jedno u jaké automobilky, se u mnohých zájemců o auto objeví nová zoufalost ve tváři. Trend toho, kam se celý automobilový trh posouvá, je jasně čitelný. Každé nové auto je dražší než předchozí generace a motorizace je stále více ošizena, v neprospěch kupujících. Kam toto všechno směřuje, je poměrně jasné – k elektřině.
Motory, které nikdo nechce
Je představena nová generace populárního vozu, jsou zmíněny všechny klady, je promován povedený design a začíná se lákat na moderní výbavu, kterou auto disponuje. No a potom to přijde. Začne se mluvit o tom, co je pod kapotou. A trend downsizingu je v tomto směru neúprosný. Základní motorizace tak nejčastěji bývají litrové tříválce doplněné turbem, které na tom nejsou výkonnostně nijak dobře, a představa, že ve voze jede pět lidí do kopce, patří do kategorie nejhorších nočních můr.
Málo za hodně
Výbava nových aut je poměrně slušná, mnohdy využívá to nejlepší, co je aktuálně k dispozici. Ale to jenom těžko nahradí to, co ve vozech obvykle tolik chybí. Jejich srdce v podobě pořádného motoru. Nejenom že je stále tlačeno na nízký objem, ale také dochází k tomu, že v některých vozech se už nelze setkat s naftovým motorem, což může být pro toho, kdo jezdí často a hodně, poměrně problém. Za tu cenu tak koupě nového auta nemusí dávat smysl.
Nejlepší verze pro jinou klientelu
Jakýmsi pomyslným světlem na konci tunelu tak mohou být takzvané „ostré“ verze. Nenechte se zmást názvem, ostrost je obvykle dána jenom tím, že je u daného auta lehce modifikován design, je přidána charakteristická černá a červená barva a pod kapotou má normální motor. Slovo normální je namístě, jelikož ani ostré verze žádným trhačem asfaltu nejsou. Necílí tak na milovníky zábavné a svižné jízdy, ti takovým autem opovrhují.
Cílí na toho, kdo chce mít v podstatě normální auto, jenom musí strpět toto nesmyslné označení. Jak si jinak vysvětlit, že svou ostrou verzi mají i prostorné rodinné a pohodlné kombíky nebo nafouknutá SUV. A dávno už se nezůstává jenom u benzínu, ale v těchto verzích je k dispozici i nafta. To vše jen nahrává faktu, že jde o trochu normální auta, jenom je automobilky nepochopitelně označují.
Zdroj: https://www.carbuyer.co.uk/tips-and-advice/146778/engine-size-explained