Nabídka automobilek je rok od roku zoufalejší. Základní verzí už nevezme zavděk téměř nikdo

Blue Family Business Spotrs Hatchback Car Sunset Business Success Concept

S každým novým představeným modelem, a je jedno u jaké automobilky, se u mnohých zájemců o auto objeví nová zoufalost ve tváři. Trend toho, kam se celý automobilový trh posouvá, je jasně čitelný. Každé nové auto je dražší než předchozí generace a motorizace je stále více ošizena, v neprospěch kupujících. Kam toto všechno směřuje, je poměrně jasné – k elektřině.

Motory, které nikdo nechce

Je představena nová generace populárního vozu, jsou zmíněny všechny klady, je promován povedený design a začíná se lákat na moderní výbavu, kterou auto disponuje. No a potom to přijde. Začne se mluvit o tom, co je pod kapotou. A trend downsizingu je v tomto směru neúprosný. Základní motorizace tak nejčastěji bývají litrové tříválce doplněné turbem, které na tom nejsou výkonnostně nijak dobře, a představa, že ve voze jede pět lidí do kopce, patří do kategorie nejhorších nočních můr.

Mohlo by vás zajímat:  Cupra Formentor: Proměnili jsme přírodu v barvu

Málo za hodně

Výbava nových aut je poměrně slušná, mnohdy využívá to nejlepší, co je aktuálně k dispozici. Ale to jenom těžko nahradí to, co ve vozech obvykle tolik chybí. Jejich srdce v podobě pořádného motoru. Nejenom že je stále tlačeno na nízký objem, ale také dochází k tomu, že v některých vozech se už nelze setkat s naftovým motorem, což může být pro toho, kdo jezdí často a hodně, poměrně problém. Za tu cenu tak koupě nového auta nemusí dávat smysl.

Mohlo by vás zajímat:  Smrtelných dopravních nehod motocyklistů výrazně přibývá
Zdroj obrázku: Freepik

Nejlepší verze pro jinou klientelu

Jakýmsi pomyslným světlem na konci tunelu tak mohou být takzvané „ostré“ verze. Nenechte se zmást názvem, ostrost je obvykle dána jenom tím, že je u daného auta lehce modifikován design, je přidána charakteristická černá a červená barva a pod kapotou má normální motor. Slovo normální je namístě, jelikož ani ostré verze žádným trhačem asfaltu nejsou. Necílí tak na milovníky zábavné a svižné jízdy, ti takovým autem opovrhují.

Cílí na toho, kdo chce mít v podstatě normální auto, jenom musí strpět toto nesmyslné označení. Jak si jinak vysvětlit, že svou ostrou verzi mají i prostorné rodinné a pohodlné kombíky nebo nafouknutá SUV. A dávno už se nezůstává jenom u benzínu, ale v těchto verzích je k dispozici i nafta. To vše jen nahrává faktu, že jde o trochu normální auta, jenom je automobilky nepochopitelně označují.

Zdroj: https://www.carbuyer.co.uk/tips-and-advice/146778/engine-size-explained
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora