Zatímco se státní policií se ještě tak nějak dokážeme vyrovnat, u konfliktu s městskou policií už je to horší. Každý aktivní motorista jezdící ve městech má určitě minimálně jednu zkušenost s městskou policií. Nechceme samozřejmě všechny strážníky házet do jednoho pytle, ale nad chováním některých opravdu zůstává rozum stát.
Řeší známé věci
Kdy se můžeme dostat do konfliktu s městským strážníkem? Samozřejmě ve chvíli, kdy jedeme po městě a je tu podezření, že pácháme přestupek. Městská policie často bdí nad dodržováním pořádku, často i tak, že například měří rychlost, kontroluje cyklisty nebo hlídá správné parkování. A kdo někdy zaparkoval špatně, jistě se s hlídkou městské policie setkal.
Různé možnosti řešení
Špatné parkování může městská policie řešit různými způsoby. Tím nejideálnějším pro řidiče je, když pouze nechá lístek. Mnohem horší je situace, kdy nechá automobil odtáhnout a řidič pro něj musí na záchytné parkoviště. Navíc i samotný odtah bude něco stát. Nepříjemnou situací je ale i to, kdy je na autě botička. V tu chvíli je třeba zavolat strážníky, kteří ji přijedou sundat. I tady je třeba počítat s pokutou.
Botička jako nesmysl
Když se projdeme po větších městech, dá se celkem snadno narazit na mnoho aut, která mají nasazenou botičku. Ano, je pochopitelné, že strážníci tímto krokem zabrání tomu, aby jim pachatel unikl. Ne vždy je ale použití botičky ideální.
Zároveň je ale nasazení botičky na auto obrovský, až nepochopitelný nesmysl. Pokud někdo parkuje špatně, předpokládá se, že blokuje místo někomu jinému nebo blokuje určitý veřejný prostor či snad omezuje průjezd určitým úsekem. Umístit na takové auto botičku, to postrádá jakýkoliv smysl. Auto, které by možná za pár minut odjelo, takto strážníci znehybní klidně i na dlouhé hodiny. Z překážky na pár desítek minut svou akčností udělají překážku na několik hodin, v horším případě i na několik dní.
Zdroj: https://www.theguardian.com/money/2009/jul/31/car-clamping-howto