Jízda v zimě má svá specifika. To první, na co bychom měli za volantem myslet, je pochopitelně opatrnost. Silnice mohou být hůře sjízdné, viditelnost je horší, v lese se může vyskytovat zvěř. To vše většina šoférů ví. Ne každý ale ví, jak by měl během zimy správně tankovat. Jaká jsou pravidla a na co si dávat pozor?
Sníh je problém
Co patří do nádrže? Samozřejmě jenom palivo. Tedy benzín nebo nafta. Rozhodně do nádrže nepatří voda. Nikoho by logicky nenapadlo ji tam lít, přesto se tam může dostat. Na vině je nejčastěji sníh. Napadaný v oblasti víčka nádrže, na jejím ústí nebo na tankovací pistoli. Než začnete tankovat, sníh odstraňte. Malá trocha vody samozřejmě až tak neuškodí, ale větší množství vody v palivu problém být může. Degraduje totiž kvalitu paliva a může způsobovat různé provozní závady.
Pozor na naftu
V zimě klesají teploty a tomu by měla odpovídat i kvalita paliva. U benzínu není třeba nic řešit, ale u nafty je to jiné. Tady je třeba hledět na takzvanou filtrovatelnost na jednotlivé stupně, do kterých se toto palivo řadí. Na benzinových stanicích už by se nyní měla prodávat jenom takzvaná zimní nafta, zde tedy na problém nenarazíte. Pozor ale na různé překupníky, kteří mohou klidně nabízet ještě naftu letní, která může být v mrazech problém. Klidně i takový, že ucpe filtr a auto nenastartuje.
Vždy raději více
Jste zvyklí tankovat jenom za pár stovek? Tento postup se vám v zimě může vymstít. V chladných dnech je namístě tankovat raději více, klidně i plnou nádrž. A doplňovat ji, když se množství paliva blíží ke čtvrtině. Proč? Jelikož v zimě má auto vyšší spotřebu a je vhodné s tím počítat. Stejně jako s kolonami, ve kterých je palivo v nádrži jediným prostředkem, který zajistí, že si budeme moci i po několik hodin topit. Kdo vyjíždí svou nádrž nadoraz, v zimě celkem riskuje.
Zdroj: https://blog.bisontransport.com/thetrail/winter-fueling