Nejvýkonnější verze vozu Porsche Cayenne mají jedno společné. K výkonu pomáhá elektřina

Sign 1986440 960 720[1]

Ti z Vás, kteří rádi jezdíte na elektřinu a máte v oblibě vozidla od Porsche, můžete jásat radostí. Na trhu se nyní objevují modely, které tuto kombinaci dostatečně uspokojí. Automobilka totiž odhalila vrcholné verze.

Elektřina vládne světu

Elektřina dne vládne světu a v poslední době také automobilovému průmyslu. Většina automobilek pomalu, ale jistě přechází na výrobu elektromobilů, které jsou vizí budoucnosti. Elektřina tak v mnohých případech dokáže automobilkách hodně pomoci i přes to, že existuje stále velké množství lidí, kteří elektřinu v automobilech moc rádi nemají. Elektřinou si tak v některých verzích pomáhá i světoznámá značka Porsche.

Mohlo by vás zajímat:  Co se bude start o pohon nové Supry?

Cayenne a Cayenne Coupé s Turbo S E-Hybrid

Už tomu budou dva roky, co se na trhu objevil model Porsche Panamera se zabudovaným osmiválcem s elektromotorem pod názvem Turbo S E-Hybrid. Jeho hlavní předností byla rychlost za každých okolností. V té době přišel na svět také model Porsche Cayenne ve třetí generaci.

Zatím disponoval pouze benzinovým motorem a jeho maximem bylo 550k turbo. Nyní však bude v nabídce s Turbo S E-Hybrid, který je nejsilnější a zároveň nejekologičtější. Nabídne tedy stejný výkon jako Panamera (680 koní a 900 N.m. Během letošního jara představila automobilka také model Cayenne Coupé, které toto pohonné ústrojí obsahuje také. Platí pro něj stejné parametry jako pro Cayenne a Panameru.

  • na stovku zrychlí za 3,8 s
  • a nejvyšší rychlost je 295 km/h
  • spotřeba: 3,7 až 3,9 l na 100 km
Mohlo by vás zajímat:  Fiat Flaga test - Benzín nebo LPG?

Baterie dobitá za dvě a půl hodiny

Podle měření spotřeby v testu NEDC, ujedou plug-in hybridní vozy Cayenne až 40 km, tedy v případě, že je na začátku zcela nabitá baterie. Jakmile se energie spotřebuje, je potřeba počítat s mnohem větší žíznivostí (i 11,5 l/100 km u Panamery). Akumulátor pracuje s kapacitou 14,1 kW, palubní nabíječka má výkon 7,2 kW a za necelé dvě a půl hodiny je schopna dobít baterii. Ve standardní zásuvce by to trvalo mnohem déle (6 hodin).

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora