Nevýhodou nabíjení elektromobilů není rychlost, ale nekomfort nebo zbytečné náklady navíc

Plug Charger Power Vehicles That Use Electric Power Drive Green Light Status Full Battery

Elektromobily mají stále určité mouchy. Je to především dojezd, který se dnes pohybuje kolem několika stovek kilometrů. Druhou nevýhodou je rychlost nabíjení. Ta může být i několik desítek minut. Vše ovlivní hlavně rychlost nabíječky, možnosti auta, ale i teplota akumulátoru. Není však výjimkou, že někdy je třeba čekat na dobití i hodinu. A to přináší problémy.

Zbytečné sezení ve voze

Co během dobíjení elektromobilu dělat? Pokud jde o nabíječku, poblíž které není žádná výraznější infrastruktura a možnost jiného vyžití, nezbývá než čekat ve voze. To nemusí být příliš komfortní, jelikož hodinové sezení na sedačkách není pro stavbu lidského těla nijak ideální. Také může hrozit zima, nebo naopak horko. To lze eliminovat spuštěním topení nebo klimatizace, ale v tu chvíli je třeba počítat s prodlouženou dobou dobíjení. Je tedy třeba udělat kompromis.

Mohlo by vás zajímat:  Vyzkoušeli jsme placený návod, jak se vyhnout pokutám. Fungoval

Návštěva restaurace nebo kavárny

Pokud je poblíž nabíjecí stanice dostatečná infrastruktura, není nutné sedět v autě a čekat, než bude elektřina v akumulátoru. Je možné navštívit třeba restauraci nebo kavárnu. Člověk si odpočine, protáhne se i pohodlně posedí. Má to ale i svou nevýhodu. Sedět v kavárnách nebo restauracích bez objednávky není ani slušné, ani běžné. Mnohdy tak majitel elektromobilu objednává jen z donucení, aby měl kde být. V tu chvíli zbytečně utrácí a náklady na cestu se zbytečně zvyšují.

Mohlo by vás zajímat:  Chyby při tankování prodražují provoz auta. Pár drobností pomůže ušetřit peníze na každém kilometru
Zdroj obrázku: Freepik

Čekání na uvolnění nabíječky

Úplně nejhorším scénářem potom může být čekání na volnou nabíječku. Není možné nechat auto stát a odejít do kavárny, protože je třeba hlídat, až se stojan uvolní. A kdo dojíždí s několika procenty baterie, nezbývá mu než sedět ve voze bez topení nebo klimatizace, jelikož právě toto jsou systémy, které se v případě potřeby šetření energie vypínají jako první.

Elektroauto jen pro někoho

Ideální je proto nabíjet doma a jezdit jenom takové trasy, na které nabitý akumulátor bez problémů dostačí. Už z toho důvodu je patrné, že elektromobily jsou v tuto chvíli jenom pro někoho, protože jsou lidé, co denně ujedou mnohem více, než kapacita baterií umožní.

Zdroj: https://electrek.co/2021/10/15/6-ways-to-get-the-best-range-from-your-electric-car-in-winter/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora