Nezkontroloval práci mechanika. Potom se nestačil divit, co má ve voze za díly

Car 1245786 1280

Spokojeni odjíždíme ze servisu a přitom netušíme, jak nám byl automobil opraven a co bylo použito, vidíme jenom na faktuře. To je v současné době běžná praxe u celé řady autoservisů. Vše je založeno na vzájemné důvěře, která však může být v některých případech, ze strany mechaniků a servisů, celkem výrazně narušena.

Zákazník je neznalý a nezajímá se

Mnoho mechaniků spoléhá na to, že jejich zákazník je neznalý. Dá auto do servisu a očekává, že mechanik udělá svou práci. A i kdyby ne, nemá to šanci jakkoliv poznat. A právě zde se objevuje prostor pro různé druhy podvodů, kterými si řada mechaniků a servisů může slušně přivydělat. Nemalá částka jim jde do kapsy a tou osobou, která tento podvod platí, je zákazník.

Mohlo by vás zajímat:  Letní a zimní pneumatiky mají opodstatnění, nepřezutím řidiči hazardují
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Co vše se může stát?

Je to jednoduché. To, co máte vyúčtováno a uvedeno na své faktuře, nemusí odpovídat tomu, co je ve voze. Pokud jde o skutečně ty největší podvody ze strany mechaniků, jsou v tom smyslu, že mohou účtovat nový, originální díl, zatímco do vašeho auta dají díl neoriginální, v nejhorším případě použitý či repasovaný. Tímto svým jednáním však mohou riskovat, že se v budoucnu na tento jejich podvod přijde a tak budou mít problémy.

Jsou však situace, kde se na to přijít často nedá. Příkladem mohou být provozní kapaliny. Například brzdová kapalina, kapalina chladicí, ale i směs do ostřikovačů, nebo olej. Dnes je na trhu řada výrobců, kteří nabízejí různou kvalitu za různé ceny. Poznat, zda máte ve voze něco jiného než na faktuře, je v podstatě nemožné. Hlavně pro laika, který si nechce nechat provádět různé rozbory.

Mohlo by vás zajímat:  Koupit ojeté auto za lepší cenu může každý. Tyto argumenty přesvědčí každého prodejce
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jak se vyvarovat problémům?

Nutno říci, že stoprocentní ochrana před danými podvody často neexistuje. Jejich výskyt lze ale výrazně zmírnit. V případě použitých dílů můžete trvat na jejich ukázání přímo ve voze, kdy je dobré mít při ruce někoho, kdo autům rozumí přece jenom o něco více. Další možností je nechat si ukázat například prázdné obaly, které mohou poukazovat na to, že díl byl opravdu objednán a použit.

Řada lidí se snaží vyvarovat problémům i tím, že se dohodnou na tom, že si vše potřebné opatří sami. A to jak díly, tak i provozní kapaliny. Mechanik si tedy bude účtovat pouze za práci a nemá prostor, aby vydělal i na ostatním. Na druhou stranu stále je zde riziko toho, že použije něco jiného a vaše věci prodá pod rukou.

Mohlo by vás zajímat:  Problém s nastartováním mívá většinou to nejjednodušší vysvětlení. O autobaterii je nutné pečovat po celý rok

Další z možností, jak se proti nepoctivým mechanikům bránit, je být při servisu vozu přítomen a vše si překontrolovat. A poslední radou je to, dát auto k někomu, ke kterému máte důvěru, máte dobré reference a tak nehrozí, že by vás chtěl natáhnout. Najít však někoho takového nemusí být snadné.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora