Nissan ukazuje koncept Gripz

Když se před pár týdny vynořily spekulace o tom, že by se nástupcem Nissanu 370Z mohl stát crossover, ne nepodobný Juku, většina lidí se nad touto informací pozastavila, ale příliš vážně jí nebrala. Pak ale Japonci představili koncept Gripz, který se podle tiskové zprávy inspiroval upraveným závodním kupé 240Z, což je shodou okolností také vítěz Safari Rally. A hrozba „zetkového“ crossoveru je zase o něco blíž.

Pokud si však odmyslíte šílenou výměnu sportovního kupé nebo roadsteru za křížence kupé a SUV, dostanete překvapivě líbivé auto s korporátní maskou chladiče ve tvaru písmene V, 22palcovými koly a dvěma páry dveří. Ten přední se přitom odklápí nahoru, zatímco zadní se otevírá proti směru jízdy. Světla mají tvar bumerangu, další z typických prvků nových Nissanů, přičemž vpředu jsou do nich zakomponovány kamery, nahrávající styl jízdy. Vše navíc dokáže auto přenášet živě na zařízení s připojením k internetu.

Mohlo by vás zajímat:  Jeep představí ve Frankfurtu speciální edici off-roadu Wrangler

Některé prvky, stejně jako rám auta, jsou vyrobeny z karbonu, čímž se povedlo snížit hmotnost a zvýšit celkovou tuhost. Uhlíková vlákna však nejsou samoúčelná, protože další inspirací při tvorbě Grpzu byla závodní kola. Jejich design odráží rovněž již zmiňovaná 22palcová kola s pneumatikami Bridgestone, navrženými exkluzivně pro tento automobil. Zajímavé je lakování, kombinující matně černou s červenou, respektive stříbrnou na střeše.

Interiér s uspořádáním 2+2 mnoho sériových prvků nenabízí, vždyť je také dílem japonského designového studia (karosérie byla navrhována v Evropě). Máme tu tedy karbonový volant s designem podobným závodním kolům, výrazné červené a oranžové prvky, sdružený přístrojový panel a centrálně umístěnou obrazovku infotainmentu. Ze světa cyklisty nepochází jen volant, ale také vzhled pedálů nebo středového tunelu. Ten se táhne po celé délce auta, neboť se do samostatných sedadel usadí nanejvýš čtyři pasažéři. K pohonu konceptu s délkou 4,1 metru a rozvorem 2,58 metru slouží hybridní ústrojí Pure Drive e-Power se zážehovým motorem a elektromotorem z hatchbacku Leaf. Spalovací agregát nicméně pouze dodává energii elektrické jednotce.

Mohlo by vás zajímat:  Polestar údajně připravuje sportovní verze vozu Volvo XC90

Zdroj: Nissan