Nissan uvádí novou motorizaci pro hatchback Pulsar

Motorová paleta Nissanu Pulsar není s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem zase tak široká. To si nejspíš uvědomuje i samotná automobilka, jejíž zástupci již při loňské premiéře slibovali silnější zážehovou šestnáctistovku s turbodmychadlem.

Ta nyní skutečně přichází a se 190 koňmi při 5600 ot./min a 240 Nm mezi 2000 – 4000 ot./min se ihned řadí na špičku třídy. Vždyť ryze sportovní Golf GTI má jen o 30 koní víc! Přední kola jsou poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku, což vede k akceleraci na 100 km/h za 7,7 sekundy a k maximální rychlosti 217 km/h. Při těchto hodnotách je spotřeba 5,7 l/100 km na „sedmnáctkách“, respektive 5,9 l/100 km na „osmnáctkách“, což odpovídá 134 – 138 g CO2/km, celkem dost nereálná. Společně s novým motorem si Nissan pohrál také s podvozkem, řízením a tuhostí karosérie. V zadní části auta pak najdete nové tlumiče.

Nejsilnější pohonná jednotka v nabídce již zná české ceny – s výbavou Acenta přijde v akci na 490 000 korun, vyšší Tekna pak stojí minimálně 570 000 korun. Ve výbavě prvně jmenovaného stupně nechybí 6 airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, rádio s CD a MP3/USB/iPod/Aux, elektrická okna a zrcátka, tempomat, mlhovky a vyhřívaná přední sedadla. Linie Tekna přiváží mimo jiné 18palcová kola, multimediální systém NissanConnect s navigací a parkovací kamerou, balíček bezpečnostních funkcí Safety Shield nebo LED diodová přední světla. Kompletní ceník stahujte zde.

Zdroj: Nissan