Nová generace Chevroletu Malibu bude také hybridní

S předchozí generací Chevroletu Malibu jsme se mohli setkat i v Evropě, kde však žádnou velkou díru do světa neudělal. Totéž se dá vlastně říci také o USA, protože již po necelých dvou letech přišel ke slovu celkem výrazný facelift. Napovídá to tedy něco o tom, že mezi zákazníky nebyla pátá generace zrovna moc populární. Šestá generace je naštěstí pro Chevrolet úplně jiná – atraktivnější, kvalitnější, lehčí a poprvé také hybridní.

Pokud si postavíte vedle sebe novinku a předchůdce, možná ani nebudete věřit, že je to stejná modelová řada. O tolik atraktivnější nováček je. Může za to jednak rychleji se svažující linie střechy a jednak agresivní tvarování přední části s dvoudílnou maskou chladiče, úzkými světlomety a LED diodami denního svícení (pouze pro verze LT a Premium). Zadní partie jsou o něco decentnější, díky velkému oknu i svažující se střeše nám však v redakci lehce evokují Audi A7 Sportback. Skupinová světla dostala v nejvyšším výbavovém stupni LED diody.

Z čeho budou nadšení především cestující na zadních sedadlech, to je o 58 mm delší karosérie a o 91 mm delší rozvor náprav, což umožnilo zvětšit prostor pro nohy vzadu o nezanedbatelných 33 mm. V porovnání se předchůdcem je pak design opět více než mezigenerační skok. Především středová konzole se standardním sedmipalcovým nebo osmiplcovým displejem multimediálního systému MyLink působí velmi svěže a moderně. Všechny nové Chevrolety Malibu (linie L, LS, LT, Premium a Hybrid) navíc přicházejí se standardním připojením k internetu prostřednictvím 4G LTE sítě nebo bezdrátového Wi-Fi hotspotu, ve stupních LT a Premium je v interiéru i bezdrátová nabíječka pro smartphony a dva USB konektory pro zadní cestující. Příplatková výbava zahrnuje mimo jiné čalounění perforovanou kůží a vůbec poprvé také ventilovaná sedadla.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představilo svůj první model s pohonem předních kol

Konstrukce karosérie z velké části využívá vysokopevnostní oceli, což má za následek nejen její vyšší tuhost, ale zároveň i o 136 kilogramů nižší celkovou hmotnost. To potěší především ve spojení se zcela novou hybridní variantou, používající některé technologie nového Chevroletu Volt. Pod kapotou Malibu Hybrid je zážehová osmnáctistovka v kombinaci se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 185 koní. Lithium-iontové akumulátory o kapacitě 1,5 kWh stačí k určitému krátkému elektrickému dojezdu při maximální rychlosti 88 km/h. Vyšších rychlost znamená automatické přiřazení spalovací jednotky a kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km. Vedle regenerativního brzdění využívá sedan také systému EGHR, který používá výfukové plyny k ohřevu motoru a kabiny. Příznivci klasických spalovacích motorů budou nicméně volti mezi přeplňovanou patnáctistovkou či přeplňovaným dvoulitrem. „Patnáctka“ má 162 koní a 250 Nm, jenž na přední kola přenáší šestistupňová automatická převodovka, dvoulitr disponuje 253 koňmi a 350 Nm, které na přední kola přenáší osmistupňový automat.

Novinkou je systém Teen Driver, dovolující rodiči sledovat jízdu své ratolesti a i to, kolikrát překročila povolenou rychlost. Aktivace systému probíhá zadáním registračního PIN kódu v nastavení infotainmentu MyLink. O bezpečnost se bude dále starat desítka airbagů, couvací kamera a armáda asistentů v čele s hlídáním mrtvého úhlu, systémem, který zabrání nebo zmírňuje následky střetu s chodcem, prekoliznízním systémem, hlídáním zvoleného jízdního pruhu, automatickým parkovacím asistentem, adaptivním tempomatem a automatickými světly.

Zdroj: Chevrolet