Nové fotky a informace o modernizované Škodě Yeti

Facelift Škody Yeti patří k diskutovaným tématům frankfurtského autosalonu. Některým se nová tvář bez kulatých světel líbí, jiným ne. Kromě této nejviditelnější změny se však událo i několik dalších, na první pohled menších změn. 

Začněme ale tradičně zastávkou u designu auta. Jak už jsme naznačili, Yeti přišel o svá typická kulatá světla vpředu. Místo toho se dočkal korporátní tváře ve stylu Rapidu nebo Octavie. Ve stejném duchu se nese také design nárazníku a upravená zadní světla, která jsou vybavena LED diodami. Poprvé budou v modelové řadě Škody použity bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení, které se dají dokoupit v rámci zvláštní výbavy.

Modernizované provedení budou nabízeno též s dvěma typy karosérie. Do města a na dálnice je určeno provedení Urban, do terénu naopak míří Outdoor, který se od Urbanu liší plastovými lemy blatníků a prahy, nelakovanými částmi nárazníků, stříbrnými kryty zrcátek, ližinami s matnými konci a odlišným designem kol. 

K mání je celkem 11 různých vzhledů, přičemž šestnáctipalcová kola Dolomit a sedmnáctipalcová kola Scudo jsou vyhrazena pro model Urban, šestnáctky Forest a sedmnáctky Origami/Origami Black zase pro Outdoor. K dispozici je 15 laků karosérie včetně nováčků – bílé Moon, zelené Jungle, šedé Metal a hnědé Magnetic pro verzi Laurin & Klement. Interiér je vybaven novým čalouněním včetně celokoženého pro verze Ambition a Laurin & Klement, novým volantem, řadící pákou a upravenými dekoračními lištami. 

Mohlo by vás zajímat:  Subaru Forester 2014 - oficiální odhalení, premiéra v L.A.

Kromě designových změn se Outdoor od Urbanu liší i velikostně. Zatímco terénní verze disponuje délkou 4227 mm, městská varianta má jen 4222 mm. Ostatní rozměry už se shodují – šířka 1793 mm, výška 1691 mm a rozvor 2578 mm. Světlá výška obou modelů je 180 mm, výjimkou jsou jen verze GreenLine a Green tec, které mají světlost jen 155 mm. Zachován zůstal systém posouvání sedadel VarioFlex, díky čemuž může základní objem zavazadelníku narůst ze 405 litrů na 510 litrů. Při sklopených sedadlech naložíte 1580 litrů, pokud sedadla vyjmete tak až 1760 litrů.

Pod kapotou modernizovaného SUV se objeví trojice zážehových a čtveřice vznětových motorů. Základním zážehovým motorem je 1.2 TSI o výkonu 105 koní a točivým momentem 177 Nm v kombinaci s pohonem předních kol, která spolupracuje se šestistupňovou manuální (177 km/h, 11,4 s, 6,0 l/100 km) nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG (174 km/h, 11,7 s, 6,1 l/100 km). Druhou možností je 1.4 TSI o výkonu 122 koní a točivým momentem 200 Nm v kombinaci s pohonem předních kol, která spolupracuje také s šestistupňovým manuálem a paketem Green tec (185 km/h, 10,6 s, 6,4 l/100 km) nebo sedmistupňovým automatem DSG (182 km/h, 10,6 s, 6,6 l/100 km). Nejsilnější zážehovou jednotkou je 1.8 TSI, která spolupracuje výhradně s pohonem všech kol. Ve verzi se šestistupňovým manuálem má výkon 160 koní a točivý moment 250 Nm (200 km/h, 8,4 s, 7,8 l/100 km), pokud sáhnete po šestistupňovém automatu DSG, klesne výkon na 152 koní, točivý moment však bude stále stejných 250 Nm (192 km/h, 9,0 s, 8,0 l/100 km).

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz MLC - konkurence pro BMW X6 a Audi Q6

Základní vznětovou jednotkou je 1.6 TDI GreenLine o výkonu 105 koní a točivým momentem 250 Nm v kombinaci s pohonem předních kol, která spolupracuje s pětistupňovým manuálem (176 km/h, 12,1 s, 4,6 l/100 km). Stejný motor, akorát v kombinaci se sedmistupňovým automatem DSG nabízí i verze Green tec (175 km/h, 12,2 s, 5,0 l/100 km). Silnější je dvoulitrové TDI o výkonu 110 koní, které se nabízí v kombinaci s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol (250 Nm, 177 km/h, 11,6 s, 5,1 l/100 km) nebo šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol (280 Nm, 174 km/h, 12,2 s, 5,8 l/100 km). Diesel 2.0 TDI je v akci i podruhé, tentokrát s výkonem 140 koní a točivým momentem 320 Nm. Celkem lze volit ze tří verzí – pohon předních kol se šestistupňovým manuálem a balíčkem Green tec (193 km/h, 9,7 s, 5,1 l/100 km) nebo pohon všech kol se šestistupňovým manuálem (190 km/h, 9,9 s, 5,6 l/100 km) nebo pohon všech kol se šestistupňovým automatem DSG (187 km/h, 10,2 s, 6,3 l/100 km). Nejsilnějším dieselem je 2.0 TDI o výkonu 170 koní a točivým momentem 350 Nm v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovým manuálem (201 km/h, 8,4 s, 5,7 l/100 km) nebo šestistupňovým automatem DSG (197 km/h, 8,6 s, 6,3 l/100 km). 

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 2008 DKR představen

Nejdůležitějším technickým prvkem je určitě pohon všech kol, který je založen na páté generaci elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex. Z dalších nových technických řešení Škoda upozorňuje především na zadní parkovací kameru, která se objevuje vůbec poprvé v některém z modelů Škody. O bezpečnost se stará 9 airbagů, ABS, ESC, ASR, Isofix nebo třeba mlhovky. Z příplatkových prvků stojí za zmínku systém hlídající únavu řidiče, sledování tlaku v pneumatikách nebo asistenty pro rozjezd do kopce a pro sjíždění svahů. 

Zdroj: Škoda