Nové superauto zvládne jet přes 500 km/h. Poráží Koenigsegg i Bugatti

Jaké superauto je nejrychlejší na světě, když mluvíme o sériových modelech? Zapomeňte na Bugatti a Koenigsegg. Dvojici aut, která o tento titul velmi dlouho bojovala. Do hry se zapojil ještě někdo třetí a podle informací které pronikají na veřejnost, to oběma stávajícím rekordmanům dokáže natřít doslova na plné čáře. Řeč je o vozu SSC Tuatara, který možná přepíše žebříčky nejrychlejších sériově vyráběných aut planety.

Zdroj obrázku: Shelby SuperCars

Dva testy, dvě neuvěřitelné rychlosti

Podle dostupných informací se test vozu SSC Tuatara uskutečnil 10. října poblíž Las Vegas v Nevadě. Za volant usedl britský automobilový závodník Oliver Webb a vydal se na cestu dlouhou 7 mil, během kterých měl za úkol vyzkoušet jediné. Zjistit, kolik dokáže z tohoto vozu vytáhnout. A jsou to až neuvěřitelné rychlosti.

Při prvním testu se na testovací uzavřené trati ještě držel při zemi, protože dokázal dosáhnout rychlosti „jenom“ 484,53 kilometrů v hodině. Potom přišel na řadu pokus číslo dvě a naměřená rychlost všem vyrazila dech. Dosaženou rychlostí na sedmimílové uzavřené silnici byla hodnota 532,93 kilometrů v hodině. Pokud oba pokusy zprůměrujeme, dostáváme se na 508,73 kilometrů v hodině, tedy nad pět set.

Zdroj obrázku: Shelby SuperCars

Auto ohromujících parametrů

Není divu, že to tento supersport, nebo lépe řečeno hypersport zvládl. SSC Tuatara je totiž auto opravdu ohromujících parametrů. To hlavní co skrývá, je motor V8 twinturbo o objemu 5,9 litrů. Tato motorizace dokáže nabídnout ohromujících 1 774 koňských sil. Tedy pokud je použito správné palivo. S běžným 91 oktanovým benzínem dostupným na amerických čerpacích stanicích je třeba počítat „jenom“ s výkonem 1 369 koní. Auto je vybaveno sedmistupňovým automatem, váží 1 247 kilogramů a nelze opomenout také jeho design, který napomáhá k velmi nízkému koeficientu aerodynamického odporu, který je pouze 0,279.

Zdroj: Autorský text

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora