Opel Grandland X nezklame výkonem, pohodlím a už vůbec ne špičkovou výbavou

Pro někoho může být Opel Grandland X pouze novým kabátem pro Peugeot 3008. My jsme v našem testu k vozu přistupovali zcela individuálně a vyplatilo se. Námi testovaný Opel Grandland X rozhodně nezklamal. Ale pěkně popořádku.

Povedený design

Opel Grandland X je velmi povedený crossover, který svým designem nepřehlédnete. Působí výrazným, ale přitom stále decentní a pro někoho dost možná i konzervativnějším dojmem. Pokud nemáte rádi až přílišné designové výstřelky a více než na nadčasový design vsadíte na určitou eleganci, jste u správného modelu.

Výbava, kde nic nechybí a je i něco navíc

Náš testovaný Opel Grandland X nabídl výbavu Ultimate, což znamenalo jediné. Našlo by se opravdu jenom pár drobností, které by nám ve vize chyběli. Zaujme například už samotný posez. Nejenom že si lze nastavit délku sedáku. Nechybí ani bederní opěrka, ovládaná elektricky. Dokonce s ní můžete pohybovat nahoru a dolů tak, jak to vyhovuje vašim zádům. Samozřejmostí je i dobře fungující adaptivní tempomat, který sice lze aktivovat až při rychlosti 30 kilometrů v hodině, ale pokud už je aktivní, dokáže pozvolna zpomalovat až na nulu, kdy vaše vozidlo zastaví. Následný rozjezd auta je ve vaší režii. Potěší i vyhřívání sedadel, stejně jako například i vyhřívání volantu.

Nechybí systém hlídání jízdních pruhu, který vás při najetí na čáru pozvolna vrací do správného směru. Dále je tu systém varování před kolizí, ale třeba i praktický parkovací asistent. Opomenout nelze ani bezklíčové startování nebo bezklíčový vstup. Zaujme automaticky otevírané víko zavazadelníku, které lze otevřít i díky čidlu na nohu pod zadním nárazníkem. V případě aktivované funkce zamykání lze vzít do ruky obsah vašeho zavazadlového prostoru, nohou aktivovat uzavření a jakmile víko dolehne, Opel Grandland X se i kompletně zamkne. Na zadních oknech přijdou vhod i praktické roletky, které ocení každý pasažér při jasných a slunečných dnech.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Subaru XV

Myslí se i na praktičnost

Je pravdou, že crossovery i přes svůj výraznější vzhled nedisponují nijak zvlášť velkým zavazadlovým prostorem. Ten, který nabídne Opel Grandland X je určitě plně dostačující. Kladem při nakládce i vykládce je automatické víko zavazadelníku které lze aktivovat jak dálkovým ovladačem, tak tlačítkem nad SPZ, tak i pohybem nohy pod zadní nárazník. Čidlo funguje zcela spolehlivě a během zkoušení ani jednou nedošlo k tomu, že by nereagovalo. Následně se otevře prostor o objemu 514 litrů. Pokud se rozhodnete pro sklopení zadních sedadel, zvětší se na 1 652 litrů. Zde rozhodně potěší prakticky umístěná táhla, díky kterým není třeba se sedadlem složitě manipulovat. Zatáhnete a sedadlo automaticky padá do sklopené polohy. Jednoduché a rychlé.

Motorizace slibuje parádní jízdu

Opel Grandland X v naší testované verzi má pod kapotou stejnou motorizaci, jako používá u některých svých modelů Citroen nebo Peugeot. A to jednotku 1.6 PureTech s výkonem 133 kW. Přímé vstřikování paliva a systém Valvetronic jsou zárukou perfektních vlastností. Motor je kombinován s automatickou osmistupňovou převodovkou, která samozřejmě nabídne i možnost ručního řazení. Nikoliv pádly pod volantem, ale pomocí řadicí páky. Stačí ji přemístit do polohy M a následně měnit rychlostní stupně pohybem dopředu nebo dozadu.

Stačí sešlápnout plyn a Opel Grandland X jasně ukazuje, co umí a že výkon 133 kW umí naplno využít. Rozjezd je velmi pružný a rychlý. Automatická převodovka mění rychlosti plynule a přesně tak, jak je potřeba. Zároveň se není třeba obávat až přílišné hlučnosti motoru, který je i při vysokých otáčkách stále celkem kultivovaný. Samozřejmý je i celkový jízdní komfort, kdy auto dobře zvládá jakékoliv nerovnosti, bez problémů drží jízdná stopu a případný ostrý průjezd zatáčkou lze zvládnout bez toho, abyste začali mít obavy o svou bezpečnost.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Peugeot 106 Rallye

Závěr

Opel Grandland X rozhodně nezklamal. Zařadit ho můžeme do kategorie povedených a elegantně vyhlížejících crossoverů. Díky výbavě Ultimate vozu rozhodně nic nechybělo a řada prvků dokázala výrazně zjednodušit jízdu, či nakládku zavazadel. Motorizace o výkonu 133 kW v kombinaci s osmistupňovým automatem nabídla dynamiku a vůz jako takový skvělé jízdní vlastnosti. Zaujme i možnost manuálního řazení či adaptivní tempomat s plynulým dojezdem do nuly. Polohovatelná bederní opěrka nabídne luxusně pohodlný posed. To vše je model Opel Grandland X, který si zájem rozhodně zaslouží.

Komentáře