Opel Insignia Grand Sport představuje živelný luxus

Novinka z dílny PSA ze sebe zatím nedokázala setřást pyl Ameriky. Nutno říct, díkybohu. Dodává jí neuvěřitelný šmrnc a zároveň nijak neruší její elegantní a komfortní křivky.

Sportovní manažer

Insignia Grand Sport je dokonalý chameleon. Její karoserie nezaznamenala žádné extra výrazné změny a zůstává tak věrná svým dobře známým tvarům, které se tu a tam malinko zostřily. Stříbrné detaily a dva opravdové výfuky akcentují jejího sportovního ducha. Závan Ameriky je cítit zejména v interiéru, který je překvapivě prostorný a dominuje mu robustní přístrojová deska. Její zpracování klade pozornost především na řidiče, na kterého míří všechny systémy. Zajímavou a oku lahodící kombinací je digitální informační panel, kterému sekundují běžné budíky. Informace doplňuje HUD, promítaný přímo na čelní sklo. Prostorově je Insignia definována jako větší manažerský vůz, kdy se však předpokládá četné využívání zejména předních sedadel. Pasažéři na zadních místech se v ní budou potýkat s nedostatkem prostoru nad hlavami, ačkoliv jinak poskytuje tento sportback velkorysý prostor jak kolenům, tak šířce sedadel.

Dokonalá výbava

Štědrost co do výbavy také stojí za zmínku, protože nabízí několik nadstandardních prvků, typičtějších pro prémiové třídy. Již vzpomínaný HUD doplňují matrixová dálková světla se sledováním okolí a sledováním vybočení z pruhu s automatickou korekcí řízení. Samozřejmostí jsou všechny běžné bezpečnostní prvky a systémy. V motorizaci nabízí Opel Insignia Grand Sport čtyřválcový 1,6 l benzínový motor doplněný turbem (147 kW), nebo naftový 2.0 CDTI BiTurbo dosahující výkonu 154 kW. Motory lze kombinovat buď s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automatem. Právě benzínový 1,6 l motor je nástupcem předešlého dvoulitru, který sice poskytoval vyšší výkon, jeho spotřeba však byla také znatelně vysoká. U novinky se výrobce chlubí průměrem 6,3 l/100 km.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Prodeje vozů Škoda šly dolů o pět procent – kdo je viníkem?