Pascalův pony… tedy Mustang se jmenuje Steve

Pascal má svého pony, tedy svůj pony car. Zrození typu Mustang vytvořilo novou kategorii aut nazvaných pony car. A to Mustang ani nebyl prvním vozem této kategorie – Plymouth Barracuda ho s příchodem na th předběhl o dva týdny. Ale Mustang měl vždy největší prodeje v segmentu. Lee LacoccaDonald Frey dokázali Mustang dotáhnout z rýsovacího prkna do showroomů za pouhých 18 měsíců. A hned první den se prodalo 22 tisíc Mustangů. Koncepce lehkého menšího vozu s velkým motorem natrvalo zakořenila v americké automobilové kultůře.

V roce 1968 byl největší hvězdou Hollywoodu Steve McQueen, který dotočil film The Thomas Crown Affair. Právě podepsal smlouvu s Warner Bros a začal natáčet film Bullitt. McQueen svou postavu usadil za volant Mustangu fastback, což byl do té doby asi největší product placement v dějinách filmu a úspěch se hned dostavil. A nyní o čtyři dekády později, dovedete si představit McQueena v jiném voze?

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo Sprint 1.7 QV na prodej

Vlastníkem krémového exempláře Mustang Fastback GT z roku 1968 je Pascal, jak už jsme řekli na začátku. Pod kapotou jeho divokého hřebce tepe menší vidlicový osmiválec, než který měl k dispozici BullittSan Francisku. A Pascal má také ve voze třístupňový automat myšto čtyřstupňového manuálu. Ale ani to mu nebránilo pojmenovat svého Mustanga Steve. Pokud i vy toužíte po Mustangu, jen kvůli tomu úžasnému zvuku z filmu, nekupujte jej. Zvuk ve filmu byl totiž přehrán motorem Fordu GT40. Verze z roku 1967 už má několik odlišností od původního modelu z let 1964 až 1966. Hlavním zlepšením je nárůst výkonu instalací Fordova big-blocku. Na zádi najdete nová konkávní světla. O rok později přibylo spousta chromu a také se měnily zpětné zrcátka litá kola a víčko nádrže. A samozřejmostí se staly tříbodové bezpečnostní pásy.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P15 bude mezityp mezi 650S a P1

V roce 2014 oslavil Mustang padesátiny novou šestou generací. Během těch let se už na autě minimálně jednou změnil každý rozměr či křivka, pod kapotu se stěhovaly větší i menší motory. Každej z modelů si našel své oblíbence a odpůrce. V roce 2001 dokonce Ford uvedl limitovanou edici Bullitt, ale pro Pascala stejně zůstane jediný pravý Steve – jeho Mustang Fastback GT z roku 1967.

Zdroj: Petrolicious