Peugeot mění logo, inspirace přišla z minulosti

Automobilka Peugeot se právem označuje za jednu z nejstarších značek na světě. Vždyť její historie se začala psát už v roce 1810. Vzhledem k současnému portfoliu vozů je jasné, že v minulosti už dávno nezůstala. Vše jde dopředu, což se týká i loga.

To prošlo zajímavou obměnou, což bylo spojeno i s poměrně výraznou mediální kampaní. Upozornění na změnu loga mohli nejenom motorističtí fanoušci vidět skoro všude. Klidně i na webu akcni-kod-sport.com. Stručně a jasně, změna loga je jednou z velkých událostí a je třeba, aby o ní lidí věděli.

Inspirace v minulosti

I když nové logo vypadá velmi moderně a úchvatně, nutno říci, že inspirace byla čerpána nikoliv v současnosti, ale i v minulosti. Málokdo by si vsadil na to, že symbolika pochází už z šedesátých let, jelikož právě v tomto období se poprvé hlava lva v logu objevila. A právě na tento odkaz naváže logo nové. A odkazovalo na něj nejenom to, ale i to „současné“, které bylo představeno již v roce 2010. Se změnou loga samozřejmě souvisí i změna webových stránek, aby plně navazovaly na novou firemní identitu. Ostatně nejde o výjimečný krok v online světě. Vše musí projít určitým vývojem a bez něho se firma či značka zbytečně připravuje o zákazníky, kteří hledí spíše kupředu.

Spojení hodnot značky

Nové logo automobilky Peugeot má samozřejmě i svou symboliku. Jeho úkolem je spojovat hodnoty značky, současné i minulé. Naznačuje na vývoj, univerzálnost, i na multikulturní identitu. Jak si toto shrnout? Třeba tak, že vozy Peugeot můžou být pro každého. Doslova. Právě velmi bohaté portfolio ukazuje, že si u francouzské automobilky může celkem s přehledem vybrat každý, ať už hledá malý městský vůz, větší rodinné auto, nebo něco se specifickým pohonem.

Změna je velká

Při pohledu na nové logo je poměrně jasně vidět, že změna je v tomto směru opravdu znatelná, Nebýt nápisu, jenom málokdo by tipoval, že současný lev má nějakou souvislost s tím současným, který se na vozech automobilky objevuje přes deset let. Na druhou stranu je to dobře. Vývoj je vždy potřeba. I v grafice.

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora