S pneumatikami je to jako s většinou komponent auta. Pokud jsou ve špičkovém stavu a fungují tak, jak mají, ani si pořádně neuvědomíte, že je máte. Ale když je s nimi něco v nepořádku, všimne si toho řidič i spolujezdci. Auto se přestane chovat tak, jak má, může začít vydávat divné zvuky a hlavně mu většinou neúměrně stoupne spotřeba. Udržovat pneumatiky v odpovídajícím stavu přitom není nic těžkého, stačí jim věnovat pár minut měsíčně. A neřídit se některým z populárních mýtů, které kolují mezi českými řidiči. Které to jsou?
Celoroční jízda na zimní sadě
Zatímco při jízdě v zimě na letních gumách hrozí pokuta, v opačném gardu vás policejní hlídka popotahovat nebude. To vede některé řidiče k tomu, aby na zimních pneumatikách jezdili celý rok, protože tak mohou ušetřit minimálně za přezouvání. Ale zimní pneumatiky nejsou koncipované na vysoké letní teploty a na rozpálenou vozovku, a tak se v letních měsících výrazně více opotřebovávají. Kromě toho nejsou příliš bezpečné. Řidič tak zbytečně riskuje a příliš neušetří, protože zimní gumy v létě rychle sjede a pak musí stejně koupit nové.
Prohazování pneumatik
Jiní řidiči sice přezouvají, ale s poněkud zvláštním rituálem. Pneumatiky si popisují a při zpětném nazutí je prohazují podle určitého vzorce, aby se sjely rovnoměrně. To ale nedává smysl a samotné přezouvání to jen komplikuje. Pokud má vůz správně seřízenou geometrii, je jedno, jestli je pneumatika na levé, či pravé straně. Smysl dává jen prohodit přední a zadní gumy, a to jen tehdy, pokud nemáte vůz s pohonem na všechna čtyři kola.
Správné skladování
Pneumatiky, které zrovna nemáte nazuté, nelze nechat jen tak na jakémkoli místě. Škodí jim přímý sluneční svit, změny teplot i nadměrná vlhkost. I když se to nezdá, půl roku skladování v nevhodných podmínkách může životnost pneumatik hodně zkrátit. Nejlepší je nechat je v suchém sklepě, případně v garáži. Rozhodně by neměly být jen tak na zahradě.
Zdroj: https://www.insurancehotline.com/resources/tire-maintenance-guide-10-simple-tips-for-longer-lasting-tires/