Podhuštění pneumatik pomůže zvládnout jízdu na sněhu. Musí se ale provést ve správný okamžik

Car Tires Winter Road Covered With Snow Vehicle Snowy Alley Morning Snowfall

Ti, kteří jezdí se svým vozem v terénu, často nerespektují pokyny, jak by měly být nahuštěny jejich pneumatiky. V terénu, jako je třeba bláto nebo písek, často jezdí s podhuštěnými pneumatikami, což jim pomáhá tento terén lépe zdolat. Stejný postup může fungovat i na sněhu. Má to ale i svá „ale“, která si řidiči často neuvědomují.

Podhuštěné pneu mohou pomoci

Každý, kdo má auto, které zvládne i náročnější terén, moc dobře ví, že v některých situacích je opravdu lepší z pneumatik upustit vzduch. Tedy jet na pneumatikách podhuštěných, které lépe konkrétní terén zvládnou. Jakmile se vyjede na normální silnici, je třeba tlak obnovit. I proto je nezbytnou výbavou pumpička nebo bateriový či 12V kompresor.

Mohlo by vás zajímat:  Za pomalou jízdu pokuta většinou nehrozí, rizikem přesto je

Na sněhu je to podobné

V blátě nebo v písku je lepší mít pneu podhuštěné. A stejné to může být také při sněhové pokrývce. I proto někteří řidiči přesně nad tímto přemýšlí. Ano, opravdu může dojít k tomu, že podhuštěná pneumatika dokáže na sněhu nabídnout lepší vlastnosti, než když je nahuštěna přesně na hodnotu, která je předepsána. Vše má ale svá negativa, která si někteří neuvědomují.

Zdroj obrázku: Freepik

Podmínkou je plánovat

Ten, kdo jede do terénu, své pneumatiky podhustí těsně předtím, než sjede mimo silnici. A stejné pravidlo by se mělo dodržovat i při jízdě na sněhu. Kdo chce mít větší jistotu, že vyjede i čerstvě zasněžené úseky, měl by z pneumatik odpustit vzduch s dostatečným předstihem.

Mohlo by vás zajímat:  Hlasitá hudba ve voze může způsobovat celou řadu problémů

To ale může přinášet i rizika. Při běžné jízdě se může nedostatečně nahuštěná pneumatika více opotřebovávat, má vliv na vyšší spotřebu, stejně jako může přinést horší ovladatelnost vozu, který takzvaně „plave“.

Chyba je častá

Mnozí se k odpuštění vzduchu rozhodnou až takzvaně na poslední chvíli. Třeba těsně pod kopcem, nebo dokonce i přímo v něm. A to už je pozdě. Kdo někdy jel na sněhu, ví, že základními pomocníky při vyjetí komplikovaných úseků je také rychlost. Jakmile se zastaví, nastává konec a nepomohou ani podhuštěné pneu. Lepším postupem je nechat tlak, jaký je, dobře se rozjet a doufat, že se to povede. A když jde o obvyklý silniční úsek, obvykle ano.

Zdroj: https://www.daytondailynews.com/news/local/deflating-tires-drive-ice-snow-can-dangerous-trick-experts-say/BeHJRMv0KKURI7rEvCx4CM/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora