Porsche usilovně pracuje na čtyřválcovém motoru

Nedávno představené Porsche Macan s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem zřejmě započalo novou éru v německém Zuffenhausenu. Tam totiž pracují na vlastním čtyřválcovém boxeru, který se dostane pod kapotou nejen SUV či sedanů.

Plochý čtyřválec typu boxer s turbodmychadlem bude k dispozici hned ve třech variantách – základní bude mít objem 1.6 litru a výkon kolem 213 koní, střední cestou bude dvoulitr s výkonem kolem 290 koní a vrcholem bude jednotka s objemem 2.5 litru a výkonem okolo 365 koní. 

Kromě nich Porsche chystá rovněž rozsáhlou hybridizaci nabídky. Cíl těchto dvou kroků je jasný – uspokojit poptávku a především snížit emisepapírovou spotřebu své modelové řady tak, aby se bruselským zákonodárcům zdála v pořádku.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Sorento, příběh premianta 2: Nový systém ‚Terrain Mode‘

Jako první dostalo čtyřválec již zmíněné SUV Macan, u něj však jde o jednotku sdílenou s ostatními členy koncernu VW. První modely s vlastním čtyřválcem, především s těmi o objemu 2.0 a 2.5 litru, budou příští generace kupé Caymanroadsteru Boxster. Následovat má velké SUV Cayenne a možná také sedan menší než Panamera. 

Šestnáctistovka byla původně určena pro roadster menší než Boxster, který byl však zakonzervován a práce na něm byly zmrazeny. Poslední zprávy však naznačují, že i v Porsche se ledy pohnuly a na základní modelu se opět začíná pracovat. Buď jak buď, budoucnost Porsche bude nepochybně velmi zajímavá.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda se statečně porvala s emisní normou Euro 6d TEMP, nový diesel nepotřebuje ani AdBlue

Zdroj: carmagazine.co.uk