Překvapivé příčiny, proč auto nedrží směr, některé jdou vyřešit snadno

Pokud se vám na autě něco porouchá, odborníci vás obvykle od oprav svépomocí zrazují. My ostatně také, neodborný zásah skutečně dokáže napáchat mnohem víc škody než užitku a pár ušetřených stovek vyústí v desetitisícové investice do rozbitých součástek. V tomto případě ale uděláme výjimku. Pokud máte problém s geometrií vozu, což se nejčastěji projevuje tím, že auto nedrží směr, můžete si jej s trochou šikovnosti opravit sami. Ne vždy jde totiž o problém, na který by bylo skutečně třeba volat profesionály.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Zkontrolujte pneumatiky

V prvé řadě je třeba poznamenat, že čím novější auto máte, tím více roste pravděpodobnost, že se návštěvě servisu nakonec nevyhnete. U starších vozů totiž může problém způsobovat řada věcí, u těch nových půjde opravdu o otázku rozhozené geometrie. Na starších vozech mohou sjíždění na jednu stranu způsobit pneumatiky. Ty můžou být sjeté, anebo v případě, že jste koupili auto z druhé ruky, dokonce různé.

I pokud se zdá, že jsou pneumatiky stejné a v pořádku, pes může být zakopaný v nich. Odborníci odhadují, že až 60 % aut na českých silnicích nemá správný tlak v pneumatikách. Ruku na srdce, kdy naposledy jste tlak kontrolovali vy? Pokud jsou pneumatiky nesprávně natlakované a navíc na různé úrovně, auto bude opět sjíždět ke straně.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Brzdy

Pokud se i po bedlivé kontrole zdá, že s pneumatikami je všechno v pořádku, je čas zaměřit se na brzdy. Jak se zaseklá brzda projeví na jízdě, asi znáte z cyklistiky, kde jsou podobné problémy celkem běžné – špatně uchycená brzda obvykle drhne o kolo jen z jedné strany a bicykl, respektive auto, pak nedrží směr. U auta pak navíc roste spotřeba. Zkontrolujte tedy, jakou teplotu mají po několikakilometrové jízdě ráfky kol v místech, kde se jich dotýkají brzdy. Příliš horké ráfky indikují zaseklé brzdy. Pokud ani tato rada nepomohla, je třeba navštívit servis.