Při prodeji ojetého elektromobilu je nutné použít známé finty. Jinak se auto neprodá

Man Plugging Charger Into Electric Car Charge Station

Prodat ojeté auto s benzinovým nebo naftovým motorem není zase až tak těžké. Stačí, aby bylo v ucházejícím stavu, se zajímavým nájezdem a příznivou cenovkou. A kupci se jenom pohrnou. V případě elektromobilu už to může být horší. Hlavním problémem elektrických aut může být baterie. Ta zkrátka degraduje, někdy pomalu, jindy rychle. A právě ta může být při prodeji problém. Mnozí se tak mohou uchýlit ke známým fintám, na které je dobré dát pozor.

Prodej těsně před zárukou

Klasická, zákonná záruka na auto je dva roky. Řada automobilek tuto záruku rozšiřuje a k tomu doplňuje i o různé dílčí prodloužené záruky. U elektromobilů tak není nic výjimečného mít na akumulátor záruku třeba i 8, nebo celkem výjimečných 10 let. Majitelé elektrického auta si termín dobře pohlídají a svůj vůz dají k prodeji před koncem dané záruky – ať se o problém s akumulátorem stará nový majitel.

Mohlo by vás zajímat:  Cyklisté se na přechodu chovají jako chodci. Málokterý řidič ví, kdo má skutečně přednost
Zdroj obrázku: Freepik

Prohlídka za ideálního počasí

Akumulátor v elektromobilech průběžně ztrácí svou kapacitu, což se negativně projevuje také na jeho dojezdu. Ten však ovlivní i řada dalších věcí, jako jsou zapnuté jednotlivé systémy auta, intenzita vytápění nebo počasí. Řada prodejců tak termín prohlídky vozu určí na den, kdy je pro provoz elektromobilu ideální počasí. Baterie není třeba výrazně předehřívat, interiér není třeba vytápět ani chladit a prodávané auto vypadá, že je v dokonalé kondici se skvělým dojezdem. Už druhý den ale může být nový majitel nemile překvapen.

Mohlo by vás zajímat:  Zjistit spotřebu svého auta lze několika, ale vesměs stále nepřesnými metodami

Výčet hlavních pozitiv

Zájemce o elektromobil je třeba také přesvědčit. Nejlépe na benefity. Třeba ty, že náklady na ujetý kilometr mohou být klidně nulové. Stačí nabíjet třeba u obchodních domů nebo ve velkých nákupních centrech, kde je energie pro elektromobily zdarma. Ne každý má ale daná místa za rohem. Realita provozu bude nakonec úplně jiná a při čerpání energie na rychlonabíjecích stojanech mohou být náklady na kilometr klidně i vyšší než u spalovacího auta.

Zdroj: https://www.myev.com/research/buyers-sellers-advice/best-ways-buy-and-sell-evs
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora