Elektrické koloběžky se poslední roky stávají koloritem velkých měst. Počet firem nabízejících tuto formu transportu z místa na místo postupně roste, a tím se zvětšuje i počet daných dopravních prostředků. A nutno říct, že někomu mohou pochopitelně vadit – zvláště když se povalují po chodnících, které blokují.
Boje měst jsou časté
Řada měst se proto snaží o to, aby koloběžky buď nějakým způsobem usměrnila, nebo je z města přímo vystrnadila. Nutno říci, že mnohdy je to běh na dlouhou trať a není vždy jednoduché zakázat firmám jejich nabízení a lidem jejich používání.
Zpoplatněné stání
V některých městech na to jdou formou poplatku za stání takové koloběžky. Když tedy už blokují, tedy svým způsobem využívají část chodníku, ať z toho město také něco má. Příkladem této možnosti z poslední doby je Hradec Králové. Ten skutečně přišel s povinností platit za stání koloběžky. A stalo se to, že z původních dvou poskytovatelů není ve východočeské metropoli ani jeden. Přitom v sousedních Pardubicích se používají i nadále. Mnozí tento krok Hradce vítá, uživatel může být právem naštvaný.

Diskriminační rozhodnutí?
Ano, je pravdou že špatně opuštěná koloběžka může skutečně chodník blokovat, což omezuje chodce, a logicky chce proti něčemu podobnému město bojovat. Rozhodnutí zpoplatnit stání koloběžek na chodníku však může být z druhého pohledu i značně diskriminační. Proč to má být zrovna jezdec na koloběžce, který ji v cíli své cesty postaví i na vyznačené parkovací místo tak, aby nikomu nepřekážela, který bude ať přímo, či nepřímo poplatek platit? A cyklista, který hned vedle koloběžky má své kolo, nemusí mít obavy z jakýchkoliv nákladů, jelikož jeho dopravního prostředku, taktéž využitelného ve městě, se zpoplatnění netýká? Ač je boj některých měst proti koloběžkám pochopitelný, není od věci měřit jedním metrem.
Zdroj: https://www.hradeckralove.org/mesto-chce-regulovat-elektrokolobezky-memorandem-i-vyhlaskou/d-76594,