Kamiony na silnicích v zimě představují velké riziko. Málokdy dbají na základní bezpečnostní pravidlo

Kamiony jsou trnem v oku mnohým řidičům. A teď v zimním období jsou problémem ještě větším. Ani ne tak proto, že mnohdy zablokují hlavní tahy na dlouhé hodiny. Problémem jsou jejich návěsy. A ne proto, že zabírají celou šíři sotva upravené silnice a není přesně ně vidět. Důvod je zcela jiný.

Padající led

Návěsy kamionů jsou mnohdy pokryty ledem. Jeho vznik je celkem jednoduchý. Stačí déšť nebo krátká obleva a na plachtě se vytvoří kaluže. Během noci, kdy teploty klesnou pod nulu, tato voda namrzá. A když teploty opět stoupnou, led se uvolní a z plachty padá. V lepším případě na silnici, v tom horším na jiný automobil. Zde může padající led z kamionů způsobit nejenom škodu na majetku, ale pochopitelně i na zdraví.

Zdroj obrázku: Freepik

Povinnosti mají

Podle toho, jak to na silnicích v zimním období vypadá, by se mohlo na první pohled zdát, že řidiči nebo provozovatelé kamionů v souvislosti s ledem žádné povinnosti nemají. Opak je pravdou a platí pro ně stejná pravidla jako pro řidiče osobních automobilů. I ti musí své auto před jízdou dostatečně očistit a zabránit tomu, aby z nich cokoliv odlétávalo, nebo dokonce padalo. To stejné musí před jízdou udělat kamioňáci. Praxe je ale jiná.

Problém nejenom v lenosti

Valná většina řidičů kamionů toto nedělá. Ráno sednou do auta, nastartují a vyjedou. Bez ohledu na to, co se může nacházet na návěsu. Můžeme říci, že problém je hlavně v jejich lenosti, ale tak jednostranné to přece jenom není. Pro očištění střechy návěsu je třeba vysoký žebřík, ale také pořádná opatrnost. Nejde tedy o nic jednoduchého. Řešením jsou speciální rampy, ale jejich množství je mezi dopravci naprosto minimální. A tak všichni doufají v to stejné. Že se nic nestane, a pokud ano, vznikne jen škoda na majetku, kterou pochopitelně nezaplatí nikdo jiný než pojišťovna. I to je důvod daného laxního přístupu.

Zdroj: https://gtgtechnologygroup.com/7-tips-for-driving-trucks-in-snow-and-ice/