Renault představuje první mimoevropský model se znáčky RS

Současné Clio RS vyměnilo atmosférický motor za přeplňovaný a výborně poskládaný manuál za poněkud chaotickou dvouspojku EDC. Není se tedy co divit, že skalní příznivci divize z Dieppe moc nadšení nebyli a nejsou. O to zajímavěji působí v Argentině představné Sandero RS a atmosférickým dvoulitrem pod kapotou.

Je sice pravdou, že pohonná jednotka má „pouze“ 152 koní, ale při asi 1000 kilogramech „živé“ váhy, šestistupňovém manuálu s blízko sebe posazenými rychlostními stupni a sportovním podvozku to i tak stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy, maximální rychlost 200 km/h a kilometr s pevným startem za méně než 30 sekund. A to vůbec nejsou špatné hodnoty na něco, co začalo svůj život jako levná Dacia.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan představil novou verzi kei caru Dayz

V předním nárazníku je typická lišta, odkazující na DNA formule 1, jíž dělají společnost LED diody denního svícení. Samotný nárazník dostal agresivnější tvarování a lépe tak koresponduje s nástavci prahů a zadním difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku. Na střeše se skví decentní spolier. Litá kola mohou mít 16 nebo 17 palců, na propagačních fotkách jasou navíc lakovaná stylovou lesklou černou barvou. Kabina už tolik nápaditá není a spokojí se prakticky pouze s novým volantem, přepracovaným přístrojovým panelem a unikátním čalouněním sedadel. Nechybějí samozřejmě loga RS a pár červených detailů. 

Mohlo by vás zajímat:  Toyota modernizuje kupé GT86

Výroba bude probíhat v brazilské Curitibě, čímž se Sandero RS stane prvním modelem Renaultu Sportu, jehož produkce bude alokována jinde než v Evropě. Prodej se v zemi samby a karnevalů rozběhne v posledním čtvrtletí letošního roku, začátkem toho příštího mají následovat Argentina a Mexiko. Starý kontinent může na sportovní Dacii bohužel zapomenout…

Zdroj: Renault