Šest sedmimístných aut do sto tisíc korun

V rubrice „Tipy na koupi“ většinou píšeme o ojedinělých supersportech nebo zachovalých young/oldtimerech. Než se však člověk k vysněnému vozu dopracuje, předchází tomu většinou založení rodiny. A aby na pozdější koníček zůstalo co nejvíce financí, je potřeba koupit co nejlevnější rodinný dostavník. A přesně na šest takových aut se podíváme právě teď. Poznámka pod čarou – všechna se dají pořídit pod 100 tisíc korun.

Toyota Previa (1990 – 2000)

První generace japonského MPV vyniká především životností a prostorností. I když najdete kousek s vyšším nájezdem, existuje velká pravděpodobnost, že ujede ještě další velkou porci kilometrů. O moři prostoru svědčí i fakt, že jako jediné auto v přehledu odveze dokonce osm cestujících! Pohonné jednotky jsou většinou, jako celé auto, stavěné na velký nájezd kilometrů a spotřebují relativně málo provozních kapalin, navíc jsou unikátní umístěním uprostřed. Váš zájem o Previi tak může ztroskotat v podstatě jen na třech věcech – rozporuplném designu, občas povrzávajícím interiéru a zoufale úzké nabídce v českých bazarových vodách.

Land Rover Discovery 2 (1998 – 2003)

Že musí mít sedm míst nutně pouze MPV? Chyba, kterou vyvrací mimo jiné i Land Rover Discovery druhé generace, která má oproti generaci první šesté a sedmé sedadlo klasicky jako plnohodnotnou třetí řadu. Předchůdce měl obě sedadla vyklápěcí z boku zavazadlového prostoru. Díky zvýšené střeše je z druhé řady sedadel skvělý výhled, což ocení hlavně děti. Na druhou stranu je v „Discu“ o mnoho méně místa než v klasických minivanech. Vyplatí se hledat naftové verze Td5, které jsou lepší volbou než rozežraný benzínový osmiválec. Nevýhodou jsou vyšší ceny, které hravě překročí stotisícovou hranici.

Mohlo by vás zajímat:  Lada 2101 - Stylový ruský vůz v moderním hávu

Opel Zafira (1999 – 2005)

Kompaktní sedmimístné MPV je technicky příbuzné s Astrou G a řadí se k jízdně velmi povedeným autům svého segmentu. Zafira byla navíc prvním Opelem se systémem Flex7, díky němuž není nutné sedadla fyzicky vyjímat, pokud je potřeba zvětšit zavazadlový prostor. Sedačky pár tahy zmizí pod podlahou kufru. Další výhodou je nepřeberné množství verzí, jejichž cena startuje mnohdy na 30 000 korunách. Pro fajnšmekry je určena verze OPC s výkonem 192 koní, což ze Zafiry svého času dělalo nejrychlejší MPV v Evropě. Spolehlivost dokazuje i fakt, že do roku 2012 bylo auto pod značkou Chevrolet ve výrobě například v Brazílii.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche modernizovalo Cayenne GTS

Renault Espace (1996 – 2006)

Je jedno, jestli zvolíte model ze třetí či začátku čtvrté generace, s oběma dostanete nejen prostorný, ale na pohled také futuristický interiér s přístrojovým panelem uprostřed palubní desky. Typické je též množství zaviratelných odkládacích přihrádek přímo ve středové konzoli. Čtvrtá generace, která je ve výrobě o roku 2001, k tomu přidá ještě futuristickou karosérii, větší porci luxusu a pět hvězdiček v crash testu Euro NCAP. Záleží tedy spíše na preferencích jednotlivých klientů. V nabídkách autobazarů čas od času objevíte nějaký benzínový motor, pro auto této kategorie se však mnohem více hodí naftové dCi. Narazit můžete také na delší verze Grand.

Volvo V70 (1996 – 2000)

Nejméně tradičním sedmimístným vozem v našem přehledu je Volvo V70 první generace. To je jako každé kombi standardně pětimístné, pod podlahou kufru se však ukrývají další dvě provizorní sedadla. Sedí se na nich proti směru jízdy a i díky omezené výšce se hodí spíše pro děti. Jejich nevýhodou je rovněž omezení objemu kufru. Naopak výhodou švédského automobilu je pověstná spolehlivost i s větším nájezdem kilometrů. Doporučení zní poohlédnout se po dieselu s automatickou převodovkou.

Mohlo by vás zajímat:  Corvette C7 Stingray Cabrio se představí už za měsíc

Chrysler Voyager (1996 – 2004)

Jeden z praotců celého segmentu minivanů se dá do stanovené hranice sehnat nejen ve třetí, ale také o něco modernější čtvrté generaci. Vzhledem k americkému původu to může být poněkud diskutabilní volba, pokud však chcete co nejlevněji co největší množství prostoru, moc lepších aut nenajdete. Při koupi je dobré mít na paměti horší kvalitu plastů i pouhé dvě hvězdičky v crash testech pro generaci číslo tři a dokonce pouze jedinou pro generaci číslo čtyři (ta alespoň dobře chrání dětské pasažéry). Co naopak potěší peněženku je fakt, že většina exemplářů v této cenové relaci je vybavena naftovým motorem a automatickou převodovkou. Vybrat si můžete rovněž o něco delší provedení Grand.

Zdroj: Autocar