Škoda odhalila, co chystá do budoucna

Minulý rok Škoda prodala 920 800 vozů, což značí druhý nejlepší výsledek historie a také tržby 10,3 miliard euro. Aby se ovšem automobilka držela plánu, podle kterého má prodat 1,5 milionu aut ročně v roce 2018, musí přijít s výraznými novinkami. Minulý týden jsme přinesli zprávu, že v hierarchii koncernu Škoda postoupí o něco výš, nyní už víme, že se v Kvasinách bude vyrábět nový model.

Jistě nejdůležitější zprávou je výroba nového modelu v továrně ve východočeských Kvasinách. Oficiálně to potvrdil šéf společnosti Winfried Vahland po schůzce s českým premiérem Bohuslavem Sobotkou, který byl minulý týden na návštěvě v Německu. „Rozhodnutí o výrobě nového modelu upevní pozici závodu v Kvasinách. Budoucnost tohoto závodu společnosti Škoda Auto, stejně tak jako závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, je tak dlouhodobě zajištěna,“ řekl k novému modelu Winfried Vahland.

Mohlo by vás zajímat:  Německé Audi chystá modelovou ofenzivu

Český premiér Bohuslav Sobotka nejen k novému modelu prohlásil: „Škoda Auto patří mezi klenoty českého průmyslu s významným dopadem na naši ekonomiku, mám proto velkou radost, že se podařilo přilákat do ČR další významnou investici a zajistit nová pracovní místa. Pro mou vládu je podpora investic jedním z klíčových témat a budeme nadále jednat, jak bude možné realizaci investice maximálně podpořit – například ve formě technické a dopravní infrastruktury v regionu.“

O jaký model půjde zatím ani jedna ze stran neprozradila, všeobecně se však předpokládá, že se v Kvasinách bude vyrábět nové velké SUV s pracovním názvem Snowman. Spekuluje se také, že by se ve stejném závodě vyrábělo i dvojče Škody s logem Seatu – tato informace však zatím nebyla potvrzena. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Rapid Xin Rui se představila v Šanghaji

Jistě naopak víme, že ještě před koncem letošních prázdnin naběhne výroba třetí generace malé Fabie, kterou si poprvé koupíme snad ještě před koncem roku. Premiéra proběhne na pařížském autosalonu, přičemž pod kabátkem se nejspíše dočkáme zkrácené verze platformy MQB, kterou by Fabia použila jako první auto v koncernu. Pod kapotou se objeví zážehové i vznětové jednotky z produkce koncernu VW, které již plní normu Euro 6, jistě se naopak nedočkáme verze RS, která momentálně pro Škodu není tak zajímavá a důležitá.

Mohlo by vás zajímat:  Rekordní kolo na Severní smyčce: Audi RS 3 je nejrychlejším vozem v kompaktní třídě

Zdroj: Škoda