Jen několik týdnů po šokující zprávě o pomalém konci čistě benzínového Eva přichází pro fanoušky tří diamantů další, minimálně znepokojující zpráva. Prezident firmy, Osamu Masuko, se rozpovídal o budoucnosti značky a naznačil, že se skrývá především ve vozech SUV.
Nejprve však magazín Automotive News, jež prováděl rozhovor, ujistil, že se Mitsubishi nechystá zavírat své továrny v USA a to i přes stále klesající prodeje. Podle nového marketingového plánu značky, zvaném New Stage 2016, chce automobilka zvětšit globální prodeje o 29% na 1,43 milionu vozidel a jen v Severní Americe chystá prodej zvednout o třetinu na 150 000 aut ročně.
Pomoci k tomu má především upevnění pozic v tradiční baště Mitsubishi, tedy segmentu SUV a pickupů. Další kategorií, kde se chce automobilka aktivně prezentovat jsou nejrůznější alternativní zdroje – nejvíce se mluví o elektrických a hybridních vozidlech. Zapomínat pak nesmíme na alianční smlouvu s koncernem Renault-Nissan, na jejímž základě budou automobilky společně vyvíjet sedany, městská auta a elektromobily.
Součástí „upevňovacího plánu“ v segmentu SUV je nová generace velkého Pajera, která se nejspíše podívá také do USA. Masuko vidí šanci pro tento model především díky nasazení plug-in hybridního pohonného ústrojí. Pokud je sekce SUV relativně zabezpečená, tak sekce sportovních vozidel je více než ohroženým druhem.
Mezi nejprodávanějšími modely značky jsou terénní vozy jako Pajero, Pajero Sport, Outlander nebo Outlander Sport (u nás ASX) a přesně na tyto modely se podle Masuka musí Mitsubishi zaměřit. Doslova tvrdí: „musíme si stanovit priority,“ z čehož jasně vyplývá, že sportovní modely nebudou hrát významnou roli. Zároveň však Masuko naznačil, že by sporťáky mohly vznikat ve spolupráci s další automobilkou.
Zdroj: Automotive News