SUV jako sázka na jistotu. I u Lamborghini

Když se podíváme na současný vývoj automobilového trhu, tak jsou stále vyhledávané velké vozy. Doba přerostlých SUV je sice pomalu ale jistě minulostí, což však neznamená, že by zákazníci větší automobily nehledali.

I to je důvod, proč právě do tohoto segmentu postupně pronikají automobilky, u kterých by se to v minulosti ani nečekalo. Máme se podívat na několik příkladů? Tak co třeba takový model Bentley Bentayga? A co třeba model Cullinan, který aktuálně vyvíjí automobilka spojená s ohromujícím luxusem – tedy Rolls-Royce. Také se objevují nepotvrzené zprávy o tom, že SUV by mělo nabídnout také Ferrari. Nejdále je však jenom jedna automobilka. Je to Lamborghini, které hlásí doslova jedinečný úspěch se svým modelem označovaným jako Urus.

Hlavně pro nové zákazníky

Lamborghini Urus je svým způsobem unikátní vůz. Na první pohled nijak nezapadá do osvědčeného portfolia značky, což sice bylo kritizováno, ale nyní je vidět, že to byl krok správným směrem. Jsou totiž zákazníci, kteří sice chtěli Lamborghini, ale zároveň nechtěli sportovní vůz, ale něco praktičtějšího. A tak raději sáhli po konkurenci. Nyní je tomu jinak, jelikož i oni si přijdou na své. Potvrzuje to samotná automobilka, které ze statistik jasně plyne, že většinu modelů Lamborghini Urus patří lidé, kteří nikdy dříve Lamborghini neměli.

Důvodem je však i to, že vůz je přece jenom praktičtější volbou v zemích, kde na tom silnice nejsou tak úplně dobře. Tento problém trápí třeba zákazníky v Rusku, kteří v tomto ohledu dominují. Málokdo z nich by si chtěl zničit svůj supersport. Urus ale nekvalitní místní silnice bez problémů zvládne.

Zájem roste. To se odráží i na počtu vyrobených kusů

Automobilka sice očekávala zájem, ale rozhodně ne takový, jaký je s tímto vozem spojena. Konkurence tak může jenom litovat, že nebyla jednou z prvních. Jenom v letošním roce plánuje Lamborghini vyrobit 5 000 automobilů, a pětina, tedy tisícovka, má být právě modelů Urus. Jelikož ale stoupá obliba i ostatních modelů, plánuje sena příští rok produkce celkového počtu 8 000 vozů. Lamborghini Urus by měl tvořit zhruba polovinu. To je meziroční nárůst z 1 000 na 4 000, jenom u tohoto modelu.

Mohlo by vás zajímat:  Zaměstnanci koncernu Jaguar Land Rover se bojí o svá místa. Chystá se propouštění

V čem je jedinečný?

Lákadel je více než dost. Jak už se u automobilky tohoto typu očekává, měla by dominovat rychlost. A to Lamborghini Urus jasně splňuje. Jde v podstatě o nejrychlejší SUV na trhu, což je jeden z důvodů pro jeho pořízení. Pod kapotou se nachází čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který byl oproti klasickému koncernovému motoru upraven. Jeho výkon je velmi dobrých 650 koní v 6 800 otáčkách a 850 Nm. Adaptivní tlumiče a vzduchové měchy se následně pozitivně podepisují na celkové kvalitě jízdy, hlavně s ohledem na maximální pohodlí na jakékoliv vozovce.

Komentáře