Suzuki konečně vyrobilo vlastní dieselový motor

Až do tohoto týdne bylo Suzuki při použití naftového agregátu vždy odkázáno na některého z automobilových partnerů. Odhalením dvouválcové osmistovky však japonská automobilka vstupuje do zcela nové éry.

Dieselový dvouválec s turbodmychadlem byl vyvíjen především s ohledem na nízkou hmotnost, což se projevuje použitím bloku, palivového systému nebo již zmiňovaného dmychadla z hliníkové slitiny. Druhou stranu mince tvoří velmi nízká spotřeba, jíž bylo dosaženo instalací velkého mezichladiče a snížením kompresního poměru na 15,1:1. A pokud se bojíte vibrací, pak vězte, že Japonci použili optimalizovaný setrvačník, upravené silentbloky motoru a zajistili karosérii větší tuhost. Celkově tak motor produkuje 48 koní při 3500 ot./min a 125 Nm při 2000 ot./min. 

Mohlo by vás zajímat:  Tato dříve běžná mechanická tlačítka začínají chybět většině řidičů

Pokud však podobnou jednotku očekáváte v Evropě, budete nejspíše zklamaní. Díky velké poptávce po naftových agregátech bude uvedený dvouválec dostupný zatím jen v Indii v městském modelu Celerio. To je, stejně jako jakékoliv jiné Suzuki, prodáváno v této asijské zemi pod značkou Maruti Suzuki. Deklarovaná spotřeba je 3,7 l/100 km, čímž údajně dostáváme nejúspornější auto dnešní Indie. Na tamním trhu bude Celerio DDiS 125 dostupné za 465 393 rupií (cca 178 000 korun).

Zdroj: Maruti Suzuki