Druhým podnikem letošní sezóny Mistrovství světa byla Švédská rally, která se kromě pořádající země částečně odjela i v Norsku. V první etapě čekalo na posádky 126 ostrých kilometrů.
Už čtvrteční shakedown opanoval Francouz Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Těsně za ním ale dorazil do cíle Polák Robert Kubica s Fordem Fiesta RS WRC. Jenže na první ostré speciálce večer v Karlstadtu byl nejrychleší Pontus Tidemand se slabším Fordem Fiesta RRC. Ten si tak vůbec poprvé připsal vítězství na rychlostní zkoušce v rámci Mistrovství světa, navíc cenné, když porazil speciály WRC. Druhou pozici obsadil Mads Ostberg s Citroënem DS3 WRC a třetí byl Jari-Matti Latvala s dalším Polem WRC. V pátek se ovšem situace měnila, prtoože se do čela posunuli Ogier a Latvala. Na třetím místě je doplňoval Andreas Mikkelsen s třetím Volkswagenem, za ním se seřadili Ostberg a Thierry Neuville s Hyundaiem i20 N WRC.
Také odpolední sekce přinesla první vítězství rychlostní zkoušky v kariéře, tentokrát byl tím šťastným Yuriy Protasov s Fiestou RS WRC, který na šesté rychlostní zkoušce porazil Latvalu a Kubicu. Ogiera zpomalily problémy se stěrači a rozbité okno. Na prvních třech místech průběžného pořadí se nic neměnilo. Do problémů se dostal Kubica, kterému odešel pohon zadních kol a Kris Meeke, kerý se svým Citroënem vylétl z trati. Stejný osud později potkal i Elfyna Evanse s Fordem. Pravé Waterloo však přišlo v deváté zkoušce a hlavním aktérem byl tým Volkswagen. Ogier i Latvala ztratily hodně času v závějích, Fin se zahrabal dokonce na propastných 8 minut. Novým lídrem tak byl původně třetí Mikkelsen před Neuvillem a Ostbergem. Až za ně se propadl Ogier, za kterým byl Ott Tänak s Fordem, Hayden Paddon s Hyundaiem a Martin Prokop s dalším Fordem. Ve WRC2 vedl Ketomaa před Gorbanem a Ahlinem.
Druhá etapa měřila 134 kilometrů. Od počátku zabral Ogier, který se během tří zkoušek vypracoval až na druhé místo. Neuville zůstal třetí, ale původně druhý Ostberg vyjel z trati, kde jej postihl defekt. Jenže Neuville se s předjetím od Ogiera nehodlal smířit a naopak zaútočil sám. To jej vyneslo až do čela celé soutěže. Za ním byly Volkswageny v pořadí Mikkelsen a Ogier. Za nimi už bylo relativně ustálené pořadí Ostberg, Tänak, Paddon, Prokop, Evans, Meeke a Protasov. Ketomaa stále vedl WRC2, na druhé místo se ale vyšvihl Brynildsen a třetí zůstával Ahlin. Až za ně se propadl Gorban, který za sebou držel obhájce vítězství Al-Rajhiho. V Kategorii WRC3 už zůstával zcela osamocený Nor Veiby.
Souboj o vítězství se tak díky časovému rozestupu pěti sekund mezi prvním a třetím jezdcem velmi zdramatizoval. Ogierovi se podařilo Neuvilla předjet a souboj o vítěze se tak zúžil pouze na něj a Mikkelsena. Ten ovšem tlak svého týmového kolegy nevydržel a trefil sněhovou bariéru. Celkovým vítězem se tak po roce opět stal Ogier. Neuville byl druhý a Mikkelsen třetí. Jeden bod ze závěrečné Power Stage za třetí místo vybojoval Ostberg. Celkově byl ale čtvrtý Tänak, pátý Paddon, šestý Evans, sedmý Meeke, osmý Prokop, devátý Protasov a desátý Ostberg.
Foto: Eursport, Biser3a, Automobilsport, Twitter, Bilsport, UNB, Citroën, Autorally