Kombi Jade míří do Japonska

Šestimístná Honda Jade měla původně zůstat vyhrazena pouze čínskému trhu. Japonská automobilka však zřejmě usoudila, že když kombi osadí hybridním pohonem, může ho prodávat i na mnohem náročnějším domácím trhu. Jak se jí to povede tak zřejmě ukáže až čas…

Na hybridní auto je však Jade neobyčejně komapaktní a variabilní kombi. Při délce 4650 mm a rozvoru 2670 mm jsou sice poslední dvě sedadla spíše nouzová, s výškou 1530 mm však můžete i do patrových garáží. Další výhodou je rovná podlaha automobilu, což usnadňuje pozici dvojice cestujících ve třetí řadě, kteří nemusí sedět v nepřirozené pozici. Technici Hondy toho dosáhli díky tenké a kompaktní palivové nádrži, respektive výfukovému systému, zavěšení s dvojitými lichoběžníky a umístění lithium-iontových baterií ve středové konzoli (vůbec poprvé u hybridního modelu Honda). 

Mohlo by vás zajímat:  Honda představil nový vodíkový koncept

Pokud zrovna zadní sedadla nepotřebujete, dají se sklopit do podlahy vytvoří rovnou ložnou plochu. To stejné platí i o sedadlech, respektive křeslech. druhé řady a Jade se tak během okamžiku může proměnit na malou hybridní dodávku. Pohonné ústrojí Sport Hybrid i-DCD je složeno z patnáctistovky o výkonu 131 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 155 Nm při 4600 ot./min a elektromotoru o výkonu 29,5 koně s točivým momentem 160 Nm. Elektrický motor je zabudován do sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která přenáší výkon na přední kola, což stačí k průměrné spotřebě 4 l/100 km s 16palcovými koly, respektive 4,1 l/100 km se 17palcovými koly.

Design karosérie charakterizuje především nízká silueta a LED diodová potkávací světla vpředu, respektive LEDková zadní světla. Co nejlepší aerodynamické efektivitě byl uzpůsoben design masky chladiče, tvar litých kol i výrazný zadní spoiler. Uvnitř kromě již zmíněné variability dominuje digitální přístrojový panel a dřevěný či falešně karbonový dekor. Kromě klasického černého čalounění a plastů nabízí Honda též světlý slonovinový odstín, který dle fotek sluší interiéru o něco víc. Součástí standardní výbavy je mimo jiné kožený volant, LEDkové osvětlení, šest airbagů a elektrická skla všech oken, příplatková výbava zahrnuje například multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a navigací.

Mohlo by vás zajímat:  Audi ukázalo koncept A7 s palivovými články

Bezpečnostní balíček Honda Sensing byl poprvé k vidění u nové generace vlajkového sedanu Legend, respektive americké specifikace modernizovaného CR-V. Jade ho dostává za příplatek a zahrnuje asistent pro udržování zvoleného jízdního pruhu, automatické brzdění při hrozící čelní kolizi nebo kolizi s chodcem, systém pro udržení na silnici (v případě nedobrovolného hrozícího vyjetí mimo komunikaci začne vibrovat volant a zobrazí se upozornění, pokud řidič nadále nereaguje auto vybočí ze zvoleného směru samo), hlídání při rozjezdu na křižovatce (upozornění, že je před Vámi volno nebo naopak nemožnost rozjet se, pokud je před Vámi auto) a adaptivní tempomat s automatickým rozjezdem při malých rychlostech. Ke sledování provozu využívá balíček asistentů radaru v masce chladiče a kamery v horní části předního okna.

Mohlo by vás zajímat:  Mýty ve snižování spotřeby – kašlete na ně. Mnoho rad nepomáhá

Základní cena kombíku nebo malého MPV je 2 720 000 jenů (cca 555 000 korun), druhý a vrcholný výbavových stupeň Hybrid X je o 200 000 jenů (cca 41 000 korun) dražší.

Zdroj: Honda