Test Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT – zajímavou pořizovací cenu a prostorný interiér nově doplnil dynamicky střižený kabát

12

Mitsubishi Space Star, tento malý městský hatchback nám prošel na první pohled jasně zřetelným omlazením. Aktuální modernizované provedení se veřejnosti představilo na konci roku 2019 na automobilové výstavě v Bangkoku, evropskou premiéru si modernizovaná verze následně odbyla v lednu tohoto roku na autosalonech v Bruselu a ve Vídni.

Avizovaná modernizace pak obdobně jako u jeho sourozenců (modelů ASX a L200, které také v minulosti prošli naším redakčním testem) zasáhla převážně jeho exteriér.

Do redakčního testu jsme si vysloužili jeho „topovou“ verzi, tedy vůz disponující vrcholnou výbavou Intense, Paketem Sport a pod kapotou silnější z dvojice nabízených tříválců 1,2 MIVEC, který spolupracoval s automatickou bezestupňovou převodovkou CVT.

Foto: Jan Horský

Ostřejší rysy pro modernizovanou verzi

Modernizovaný vnější vzhled Space Staru nabízí oživení převážně v rámci přední a zadní partie. Přední partie nově disponuje rukopisem, který již dobře známe z modernizovaných modelů ASX a L200. Jedná se o charakteristické a výrazné chromované prvky ve tvaru písmene „C“, které podtrhují nově tvarované přední světlomety a dodávají tak přední partii výrazně dynamických tvarů.

Jasně patrných změn se dočkala také zadní partie, ta nově disponuje výraznějším nárazníkem, který svým členěním vůz opticky značně rozšiřuje. Zadní koncové lampy se dočkaly nové grafiky, ta díky ledkovému světelnému podpisu dynamické tvarování celého vozu jen podtrhuje.

Zmínit musím také příplatkový sportovní paket, který modernizovaný Space Star umí značně okořenit. Vůz je tak dovybaven výrazným předním lízátkem, nástavci prahů, zadní nárazník pak také nezůstal bez povšimnutí a pátým dveřím přibylo výrazné „křídlo“. Velmi líbivá a sportovnímu paketu adekvátní se stala příplatková „metalická zlatá“ barva.

Ve výsledku musím uznat, že modernizovaný Space Star vypadá, nejen na první pohled, opravdu dobře. Jeho tvarování je stále odvozené od dobře dimenzovaného vnitřního prostoru, nově pak vůz oblékl sportovnější kabát, který vychází z aktuálního designového směru vozů značky Mitsubishi.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Chevrolet Malibu 2,0 CRDi LTZ
Foto: Jan Horský

Prostorný interiér

Interiér vozu je již o poznání klidnější a usedlejší než samotný exteriér. Tmavá palubní deska pak nabídne jednoduché tvary, které jdou ruku v ruce s dobrou přehledností.

Centrální části palubní desky dominuje displej palubního infotainmentu, který je integrován společně s výdechy a ovladači klimatizace do jednoho celistvého panelu. Samotný displej palubního infotainmentu musím pochválit za jeho příjemnou grafiku, prostředí a kompatibilitu s Android Auto a Apple Car Play. Na poměry značky v tomto vidím velmi příjemný posun, který celý interiér elegantně posouvá zase o úroveň výše.

Bohužel již tradičně jsou v rámci palubní desky použity ovladače s různými fonty písma. Například ovladače pro výhřev předních sedáků jsou neměnné od té doby, co vozy značky Mitsubishi testuji, a to mi v kontextu s celistvostí interiéru přijde opravdu škoda.

Palubka přístrojů před řidičem nabídne klasické analogové ukazatele s centrálním kruhovým rychloměrem, který je vybaven digitálním displejem palubního počítače. Rychloměr je zleva doplněn otáčkoměrem, zprava pak plochou, kde jsou umístěny jednotlivé kontrolky.

Poněkud netradičně je pak umístěno bezklíčové startovací tlačítko, to se po vzoru automobilky Porsche nachází na přístrojové desce vlevo pod volantem. 

Foto: Jan Horský

Samotný středový tunel poměrně chytře šetří místem a disponuje tak subtilními rozměry. V jeho přední části jsou umístěny avizované ovladače výhřevu předních sedadel, dále pak ovladač pro vypínání systému start x stop, následují dva držáky na pití a samotný volič automatické převodovky, k jehož chodu a dimenzím nemám připomínek. Volič automatu pak umožňuje bezestupňovou převodovku přepínat do „sportovního“ režimu, nebo následně v režimu L imaginárně podřazovat a například brzdit jakousi motorovou brzdou.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Subaru Forester

Pojďme ale k samotné prostornosti interiéru, zde Space Star umí příjemně překvapit, zvláště pak na zadních pozicích, kde se velmi pohodlně usadí dvojice dospělých, která nebude mít problém s prostorem ani před koleny a ani nad hlavou. Vpředu pak Space Star nabídne vyšší posez, který rozhodně oceníte při samotném nastupování a vystupování z vozu. Zavazadlový prostor nabídne slušných 235 litrů objemu. 

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Mitsubishi Space Star je aktuálně nabízen s dvojicí motorizací, v obou případech se pak jedná o benzínové atmosférické tříválce. První o objemu 1,0 litru nabídne 52 kW (71 koní) výkonu, druhý silnější o objemu 1,2 litru pak 59 kW (80 koní) výkonu.

Základní „litr“ je v nabídce pouze s pětistupňovým manuálem, silnější dvanáctistovku pořídíte buď s avizovaným manuálem nebo s bezestupňovým CVT automatem.

Výkonově tedy nejsou pohonné jednotky nikterak výjimečné, do městského provozu, ve kterém se Space Star beztak cítí nejlépe, jsou ale více než adekvátní.

Touha po městském prostředí je znát také na projevu samotného podvozku a řízení. Samotný podvozek je laděn spíše měkce a do komfortu, řízení je pak značně přeposilované a stalo se pro mě nejslabším článkem celého Space Staru, žádnou zpětnou vazbu od něj tedy bohužel nečekejte.

Naopak pochválit musím bezestupňový automat, osobně nejsem příznivcem těchto převodovek, ale ve Space Staru funguje uživatelsky velmi komfortně.

Mitsubishi Space Star tedy nabízí jízdní vlastnosti, které jsou přímo úměrné jeho příznivé pořizovací ceně a prostředí, ve kterém je mu předurčeno se pohybovat.

Mohlo by vás zajímat:  Test Nissan Qashqai: Třetí generace auta, které v roce 2007 vytvořilo zcela nový segment
Foto: Jan Horský

Závěrem

Automobilka Mitsubishi již tradičně přichází s lákavými nabídkami, které se týkají pořizovacích cen jednotlivých vozů. Stejně tak tomu je i u modernizovaného Space Staru.

Ten je aktuálně v nabídce v těchto výbavových stupních INFORM, INFORM +, INVITE a INTENSE. Při pohledu do aktuálního ceníku však zjišťuji, že základní výbava INFORM je, v kontextu s velmi zajímavou pořizovací cenou, již vyprodána.

Aktuálně tedy model Space Star ve výbavovém stupni INFORM + s litrovým tříválcem a pětistupňovým manuálem startuje se svojí pořizovací cenou na částce 265 850 Kč včetně DPH.

Dále je tu výbavový stupeň INVITE, který již nabídne silnější tříválcovou dvanáctistovku opět s pětistupňovým manuálem, tak ten pořídíte již od 289 850 Kč včetně DPH.

Námi testovanou vrcholnou verzi INTENSE s opět silnější tříválcovou dvanáctistovkou a bezestupňovým automatem CVT pořídíte od 365 850 Kč včetně DPH. Náš vůz dále disponoval příplatkovým Paketem Sport, na který si pak v případě zájmu budete muset připravit 22 990 Kč včetně DPH.

Aktuální modernizaci Space Staru musím hodnotit jednoznačně pozitivně. Její přesah do vnějšího vzhledu je jasně rozpoznatelný, vozu přinesl příjemné oživení a rozhodně více dynamiky. Space Star se tak svým vnějším vzhledem plnohodnotně zařadil mezi své sourozence.

Interiér vozu pak stále nabídne dostatek prostoru pro posádku jak na předních, tak i zadních pozicích, vše samozřejmě v kontextu s daným segmentem. Na závěr je pak třeba pochválit již tradičně zajímavou cenovou politiku nabízených vozů značky Mitsubishi.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora