Test Peugeotu 508 SW Hybrid – líbivé kombi aktuálně s plug-in hybridním pohonným ústrojím

Elektrifikace vozů francouzské automobilky Peugeot je v plném proudu. My se v aktuálním redakčním testu zaměříme na našeho oblíbence, tedy na model 508 ve verzi Hybrid. Konkrétně pak na „kombíkové“ 508 SW s plug-in hybridním pohonným ústrojím.

Peugeot aktuálně nabízí hned dva systémy alternativního hybridního pohonného ústrojí. Prvním z nich je Hybrid 225 (225 koní výkonu), který je nabízen v modelu 3008 a také jím disponovala naše testovaná 508. Druhým je pak Hybrid4 300 (300 koní výkonu), který nabídne pohon všech kol, a to díky přítomnosti druhého elektromotoru pohánějícího navíc zadní nápravu.

Pojďme ale zpět k testované 508 SW Hybrid 225, základem tohoto pohonného ústrojí je benzínová přeplňovaná šestnáctistovka, která je doplněna elektromotorem a baterií o kapacitě 11,8 kWh. Jedná se zde tedy o klasické plug-in hybridní pohonné ústrojí, které tlačí spotřebu emisí CO2 na hodnotu okolo 36 g/km.

Foto: Jan Horský

Exteriér – bez velkých změn

S novým hybridním pohonným ústrojím naštěstí nepřichází žádné výrazné změny týkající se vnějšího vzhledu. Novinkové jsou akorát „hybridní“ plaketky na předních blatnících, stejně tak tomu je i na víku zavazadlového prostoru. Dále tu máme nové symetricky umístěné víčko v levém zadním blatníku ukrývající prostor pro nabíjecí konektor.

Vůz si tak i nadále zachovává nízké a široké proporce přední partie, které jsou doprovázeny tak typickým a dravým světelným podpisem. Nízké proporce se dále propisují také do partie střechy, která dodává bočnímu profilu vozu opravdu velký šmrnc. Ten je i u této karosářské varianty doprovázen bezrámovým zasklením bočních dveří. „Fastbackový“ sklon střechy se zde logicky nekoná (což má za následek více prostoru nad hlavou posádky na zadních pozicích) a střecha tak za mírného sklonu přechází do „lízátka“ pátých dveří.

Zadní partie 508 nás pak nenechává spát díky její jisté nabubřelosti zadních blatníků, které jí dávají patřičnou šířku a velmi efektní a pohledné horizontální proporce. Ty jsou navíc velmi vkusně doplněny o horizontálně orientované zadní lampy, které vychází z „liftbackového“ provedení. Navíc jejich optické propojení, napříč celou zádí vozu, vypadá opravdu efektně. Horizontálnost této partie pak podtrhuje velmi decentní nápis „Peugeot“ na spodním líci okna pátých dveří.

Nádherná je pak bílá perleťová barva, která vozu velmi sedí a velice efektně kontrastuje s černými prvky.

Peugeot 508 jsem již otestoval v mnoha provedeních, aktuálně tedy i v plug-in hybridním, ve výsledku však musím konstatovat, že po stránce vnějšího designu mě tento vůz jednoduše nepřestává bavit. 

Foto: Jan Horský

Interiér – starý dobrý i-Cockpit

Obdobně jako exteriér je i interiér hybridní verze bez výrazných zásahů. V rámci „klaviatury“ pod displejem infotainmentu máme pouze nový ovladač aktivující asistent elektrického pohonu, dále tu máme novou polohu „B“ voliče automatické převodovky, kterou se aktivuje intenzivnější brždění pomocí rekuperace.

Foto: Jan Horský

Jinak se stále jedná o interiér plný futuristického vzhledu a aplikujícího princip i-Cockpitu. Samotné palubní desce dominují výrazné horizontální proporce a členění. Do její horní partie je pak integrován displej přístrojů před řidičem a výdechy klimatizace. Plně digitální displej přístrojů má velmi příjemnou grafiku a zobrazované údaje lze nastavit v různých módech zobrazení.

V další úrovni palubní desky, která obdobně jako ta horní elegantně navazuje na výplně dveří, dominuje displej palubního infotainmentu. V jeho spodní části se nachází již avizovaná efektní „klaviatura“ disponující jednotlivými ovladači. A jak už tomu u vozů této značky bývá, přes dotykový displej se zde ovládá mnoho prvků vozu, což má za následek celkem pozitivní minimalizaci jednotlivých ovladačů ve voze. Pod klaviaturou se pak nachází další ovladače, které nedisponují klasickými tlačítky, ale jsou pouze dotykové.

Na palubní desku navazuje mohutný, nakloněný středový panel, který je vybaven voličem automatické převodovky, voličem jízdních režimů, startovacím tlačítkem, nebo elektronickou ruční brzdou, v další části pak úložnou schránkou a držáky na nápoje. Naklonění panelu umožnilo vzniknout dalšímu odkládacímu prostoru, který je pod panelem a umožňuje odložení mobilního telefonu s funkcí bezdrátového dobíjení.

Karoserie kombi sebou přináší jasná pozitiva v podobě komfortnějšího nastupování na zadní pozice, dále také více prostoru nad hlavou pro posádku vzadu.

Zavazadlový prostor plug-in hybridního provedení je o něco menší, než je tomu u klasické verze, konkrétně pak nabídne 468 litrů, po sklopení opěradel zadních sedáků máte k dispozici 1780 litrů objemu.

Foto: Jan Horský

Plug-in hybrid

Základem plug-in hybridního pohonného ústrojí Hybrid 225 je přeplňovaná benzínová šestnáctistovka disponující výkonem 133 kW při 6000 ot/min, dále krouticím momentem, který dosahuje hodnoty rovných 300 Nm při 3000 ot/min. V rámci plug-in hybridní verze tu máme navíc elektromotor o výkonu 81 kW, který je součástí osmistupňové automatické převodovky. Celkový kombinovaný výkon této hybridní soustavy pak činí 165 kW (225 koní) a 360 Nm kroutícího momentu.

Další nedílnou součástí tohoto pohonného ústrojí je samotná baterie. Ta má v případě 508 kapacitu 11,8 kWh a dle údajů výrobce by měl vůz čistě na elektrickou energii ujet 52 km.  Realita týkající se avizovaného dojezdu je však již tradičně celkem odlišná, já jsem se v rámci týdenního testu pohyboval s dojezdem okolo 40 km. Je ale jasné, že tuto hodnotu ovlivňuje mnoho faktorů, jako je například roční období, jízdní profil nebo váš jízdní styl.

Foto: Jan Horský

Stran nabíjení, z domácí zásuvky se 508 Hybrid nabije za cca 8 hodin, silnější dobíjecí stanice to pak zvládá v čase lehce přes dvě hodiny.

Peugeot 508 SW Hybrid se pak uživatelsky projevuje stejně jako ostatní vozy s tímto druhem pohonu. Snad jen s jedinou výjimkou, kterou jsem zaznamenal zřejmě při připojování benzínové motorizace. To se projevovalo jemným „zhoupnutím“ vozu, pocitově tedy jakoby do vás někdo na vteřinu zezadu lehce strčil.

Primárně se pak vůz aktivuje a první kilometry zvládá čistě na elektřinu, v tomto režimu pak funguje velmi komfortně a tiše, a to až do rychlosti 135 km/h, kde je jeho „elektrický“ limit.

Samotná spotřeba vozu je pak značně odvislá od četnosti jeho dobíjení, rádius 40 km vám však celkem pohodlně může umožnit každodenní cestu do práce a přes noc pohodlně dobíjet. Přeplňovaná benzínová šestnáctistovka si pak bez pomoci elektromotoru v průměru řekne o necelých 7,0 litrů na 100 km.

Vůz je dále vybaven již tradičními jízdními režimy, kterými jsou Sport, Hybrid, Komfort a Electric. Jednotlivé režimy pak upravují jistou kooperaci mezi klasickou benzínovou šestnáctistovkou a elektromotorem, samozřejmě pak v kontextu s aktuálním stavem nabytí baterie.

V rámci sportovního režimu jsem pak smutně zavzpomínal na dřívější testy 508, jejímu sportovnímu charakteru totiž jednoduše nejvíce sedí projev klasické přeplňované benzínové šestnáctistovky, tedy jistá přímočarost a dobrá čitelnost klasického pohonného ústrojí.

Podvozkově je pak 508 již tradičně velmi jistá a spíše s tužším naladěním podvozku, baterie hybridní verze pak sice zvyšuje jeho hmotnost, zároveň však tlačí těžiště vozu blíže k vozovce. Přímé řízení v kombinaci s malým volantem ke sportovní jízdě přímo vybízí.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Hybridní verze plní v rámci nabídky automobilky Peugeot pouze horní příčky aktuálního ceníku. Základní hybrid tak v „liftbackovém“ provedení pořídíte od 1 110 000 Kč včetně DPH. Pro porovnání, ve stejné základní výbavě ALLURE s klasickou benzínovou šestnáctistovkou PureTech 180 a osmistupňovým automatem, pořídíte 508 již od 890 000 Kč včetně DPH.

A jak je na tom „kombíkové“ provedení SW? To v základu startuje na částce 925 000 Kč včetně daně, základní SW Hybrid 225 potom na 1 145 000 Kč včetně daně. S rostoucí výbavou se pak hybridní 508 SW dokáže vyšplhat i na částku 1 335 000 Kč včetně DPH.

Peugeot 508 patří k mým oblíbeným vozům, cením si na něm jeho dynamicky tvarovaný exteriér, obdobně laděný interiér a jistou dávku originality a nápaditosti. Aktuálně testovaná plug-in hybridní verze ho navíc obohatila o alternativní druh pohonu, který sebou nese jisté výhody, jako jsou například nižších emise CO2, nebo možnost parkování zdarma na modrých zónách.

Pocitově bych ale při výběru modelu 508 volil zřejmě klasickou benzínovou variantu, protože jakmile se posadím do elektromobilu nebo do vozu s testovaným plug-in hybridním pohonným ústrojím, něco v mé hlavě mě neustále nutí přemýšlet o ekonomice a správnosti aktuálního jízdního stylu. Neříkám, že je to špatně, ale zrovna v modelu 508 na to jednoduše myslet nechci.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Komentáře

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora