TEST Škoda Fabia Combi

TEST Škoda Fabia Combi

Již potřetí můžeme vyzkoušet Škodu Fabii Combi, tentokrát s nejsilnějším motorem TSI. Jaké jsou rozdíly té nejnadupanější verze?

Vzhled

O vzhledu Fabie jsme hovořili již mnohokrát, takže tentokrát to vezmu jen opravdu stručně. Šedá metalíza dává vyniknout celkovým proporcím, ale schová většinu ostřejčích hran. A nebuďte škrti a připlaťte si za diodové denní svícení, Fabia s ním rozhodně vypadá lépe.

Interiér

Interiér se nám v ničem nelíší od předchozích testovaných kousků, všude příkladná přehlednost a ergonomie, kvalitní materiály a jejich dobré zpracování. Opět jsem ve stjném týdnu usedal opakovaně i do předchozí generace a stále nechápu, proč to tehdy nešlo a nyní ano, proč minulá Fabia nabízí tak mizerné cestovní zážitky ve svém interiéru, které absolutně degradují jakékoliv jízdní kvality. Je tedy dobře, že nová generace tyto neduhy odstranila.

Jízda

Po nezdolné a vytrvalé Fabii Combi s motorem TDI tu tentokráte máme nejsilnější benzínový model TSI. Při každém testu Fabie si povzdychám, že by vůz mohl mít více výkonu, protože výtečně naladěný pdvozek by to zvládl. A ani nejsilnější verze nebude výjimkou, protože ani 81 kW neokáže nachytat tlumiče na švestkách. Dobré jízdní vlastnosti a jistá stopa, kterou neznejistí ani větší náklony, zůstává i u nejsilnější verze. To ale neznamená, že by vůz byl nějaký kostitřas, většinu nerovnosti překoná snadno. A dokáže za volantem i pobavit, protože řízení je na daný segment až překvapivě citlivé. Agregát je mnohem tišší, než vznětové jednostky. Zatímco pro ně je typické klapání, moderní TSI je velmi tiché a nijak posádku během jízdy neruší. A i ta odezva na plyn je rychlejší, díky čemuž působí vůz mnohem silnějším dojmem. Nebál bych se říci, že v rámci segmentu malých kombi je přeplňovaná zážehová Fabia kombi dokonce zábavná. Rozhodně působí hravěji, než klasický hatchback.

Mohlo by vás zajímat:  Rally Bohemia: Škoda opanovala stupně vítězů

Závěr

Rozhodně mne zážehová dvanáctistovka bavila více, než její vznětová sestřička. Třeba i kvůli kultivovanosti jejího chodu. Pokud vyloženě naftu nepotřebujete, rozhodně po benzínovém motoru šáhněte, ideálně právě v nejsilnější verzi. Právě s ním nejlépe využíváte potenciál skvěle naladěného podvozku.

Porovnejte parametry vozu Škoda Fabia Combi s konkurencí na Autohled.cz