TEST Hyundai Genesis

TEST Hyundai Genesis

Tak jsme otestovali luxusní limuzínu značky Hyundai. A protože luxusní limuzínu si u nás nikdo nekupuje, tak jí ani nikdo nepozná. Třeba jde o ideální volbu pro ty, co chtějí nějaký anonymní velký sedan. Že by ideální pro mafii?

Vzhled

Majestátnost, to je nejspíš to slovo, které vám při osobním setkání s Genesisem padne na mysl jako první. A je to tak správně, je tu honosná krásná maska chladiče, rozlehlá kapota a kola tak velká, že by do nich ve středověku vplétali odsouzené. Celkový tvar karoserie připomínající fastbacky je také pohledný. A pak ta velká zrcátka, která na zem promítají znak Genesisu, to je paráda. Tak si představuji prémiový vůz.

Interiér

Kůže, to je první slovo, které vás po otevření dveří napadne, protože je všude. Ale pokud už líčíte na vlka, bojíte se zbytečně, sedadla jsou odvětrávaná. A navíc jsou i elektricky nastavitelná včetně vysouvacího podsedáku. U sedadla máte navíc paměť pro dvě pozice za volantem. Elektricky se nastavuje pochopitelně i volant. Mimochodem, sedadlo i volant se díky tomu posunují při každém startování a vypínání motoru, aby vám usnadnily vystupování a nastupování. A protože nejen kůži živ je bohatý businessman, najdou se tu i velice kvalitní plasty a nesmírně vkusný dekor. A ten semišový strop, ten je tak hebký, jak králíček Azurit. Člověk by u korejského vozu čekal laciná cingrlátka a kolotočářský styl, ale ty doby jsou již minulostí. Co mě potěšilo, že tohle auto umí česky. Vtipné, i30, která se tím chlubí na billboardech, má s Českým jazykem problém, a tenhle Genesis z Ameriky česky rozumí. Asi to nechápu nejen já, ale pojďme dál. Interiér je ergonomicky zvládnutý a všechny části jsou naprosto precizně smontované. Na palubce najdete krásné hranaté analogické hodiny, taková věc do vyšší třídy rozhodně patří. Stejně jako třeba elektrické dovírání dveří.

Mohlo by vás zajímat:  Test Volkswagen ID.5: Zvykněte si, že auto řídí vás. Potom ho můžete mít rádi

Na zadních sedadlech je pochopitelně loketní opěrka a na ní najde posádka řadu tlačítek k ovládání doplňokých funkcí. Přece se nebudete obtěžovat s předkláněním nebo se doprošovat řidiče, aby vám něco zapnul. A řešit můžete i protivné sluníčko, jednoduše zatáhnete elektrickou sluneční clonu vzadu nebo další clony na bočních zadních oknech. A víte jak si občas stěžuji, že v některých autech není tolik místa, buď v kufru, nebo vzadu? Tak na to u Genesisu zapomeňte, tady je místo všude. A ani tym se v rozlehlých prostorech bát nemusíte, obrovské panoramatické střešní okno polapí dostatek slunečního světla. Vzadu je pak obrovský kufr, do kterého se pochopitelně také dostanete elektricky otevíratelnými dveřmi.

Jízda

Vidlicový šestiválec od korejského výrobce je pořád vidlicový šestiválec. A takový agregát je prostě z principu v pořádku. Copak můžete mít limuzínu s nějakým plebejským čtyřválcem? Jaký význam pak má vlastnictví výjimečného vozu s rozměry a designem, který nikdo nepřehlédne, když pod jeho kapotou klape totéž, co v usopleném městském hatchbacku? V6 si normálně jen tichounce přede a chová se kultivovaně, tak jak se na velký černý sedan sluší. Klidná a velice komfortní jízda, to je něco, co Genezis zvládá opravdu bravurně. Ale o můj bože, když náhodou sešlápnete plyn a pošlete ručičku do červeného pole, to je lahoda. Tohle by se dalo poslouchat pořád, ten šestiválec si opravdu krásně hřmí. Navíc sepnete sportovní mód, auto ožije, scvrkne se a mnohem lépe reaguje. Automatická převodovka navíc pracuje krásně a plynule a nijak nepřipomíná posádce svou existenci škubáním či hlukem. Vypadá to, že u Hyundaie si dali opravdu záležet takřka na každém detailu. Bohužel opravdu jen takřka, při startu a vyypnutí motoru zase hraje ta budovatelská pozitivní melodie, ze které mám tik v oku. Nechybí tady ani všechny ty vychytávky potřebné v moderních luxusních vozech. Ať už ty otravné, jako ruční brzda ovládaná tlačítkem, tak ty příjemné, jako lane assist nebo adaptivní tempomat.

Mohlo by vás zajímat:  Elektrický Hyundai Ioniq si nás získal designem, výbavou, komfortem i slušným dojezdem

Opravdu bezkonkurenční je podvozek, který splňuje vše, co třída limuzín potřebuje.Vůz je díky němu tichý a nesmírně komfortní. Je jedno, zda jedete po okresce, dálnici nebo ve městě, všechno zvládá na jedničku. Výkonu je taky dost, 316 koní prostě není málo, i když kormidlujete takový koráb. Je to fajn najít ještě velký sedan s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,8 litru, je to jako vztyčený prostředníček celému nesmyslnému šílenství s downsizingem. Osmistupňový automat řadí hladce, občas ale dlouze přemýšlí, který kvalt je ten pravý. Kdyby náhodou, můžete si pomoci pádly pod volantem. Také na trakci si stěžovat nemůžu, s pohonem všech kol si s Genesisem troufnete na vyšší nájezdovou rychlost do zatáček. Je to díky skvělému systému HTRAC, který dokáže přenášet kroutící momentu v rozmezí 100:1 až 0:100, i když povětšinou to bude něco mezi. Takže buď vše na předek nebo klidně i vše na zadek, dnes nevídané. Skoro se až chce napsat taková, na mé poměry rouhačská věta, proč to všichni nedělají tak dobře, jako Hyundai.

Mohlo by vás zajímat:  Test Honda HR-V e:HEV: Třetí generace kompaktního SUV nedává Evropanům moc na výběr

Ale jako bych už slyšel ty nářky vaší drahé polovičky (tím teď nemyslím dvoumiliónový Hyundai, ale vaší partnerku), že s tak velkým vozem se bude obtížně jezdit a parkovat. Hmm, víte, že ani moc ne? Jistě, ta délka je určitým limitem, ale máte tu čtveřici kamer, na každé straně vozu jednu, takže není problém zastavit opravdu na milimetry přesně.

Závěr

Mám u tohohle auta jediný problém. Značka a jméno Hyundai v jeho názvu. Naštěstí, dříve, než byl test dopsán, oznámila automobilka založení sub-brandu Genesis a pejmenování modelu na typ G90. Je to dobře, pokud někomu řeknete, že máte Genesis, je to jiné, než když máte Hyundai a vysvětlujete pak trapně, že to je limuzína za dva miliony. A doufám jen, že se spolu se sub-brandem objeví i rozdělení showroomů a servisů. Majitel Genesisu si prostě nezaslouží, aby při výměně oleje potkával plebs v naftové i20. Je úžasné, že to Hyundai dokázal, že doopravdy postavil kvalitní luxusní vůz. Dříve to byly laciná cingrlátka, plastový chrom, zkrátka navrch huj, však to znáte. Teď je tu ale Genesis, dotažený a plnohodnotný luxusní sedan, který má šmrnc. Ale kam tedy s ním? No, třeba do fleetů všech lepších hotelů, jako shuttle na letiště je boží. Až tak, že mě samotného vezl k terminálu, k odletu na mou dovolenou. A ty dva dny za jeho volantem, o které mne dovolená ošidila, si dodnes trochu vyčítám…