Tlak EU nás nutí vybírat auta podle úplně jiných parametrů, než bylo zvykem dříve

Man Driving Car

Ještě před pár lety se vybíralo auto podle naprosto běžných věcí. Každého zajímal objem zavazadlového prostoru, zajímala ho motorizace a její výkon, důvodem ke koupi byla také spotřeba a v neposlední řadě tu byl i design auta. Teď se ale zdá, že na všechny tyhle věci se zapomíná. Tlak EU i směr některých automobilek může změnit chování při výběru auta a nás zajímají zcela jiné věci. Jaké?

EKO doplňky

U nových aut se jim bohužel nevyhneme, ale u těch ojetých ještě ano. Proto je kritérium při výběru často zaměřeno na to, aby auto tyto různé ekologické doplňky nemělo. Může se jednat například o známý start-stop systém, který při stání zhasíná motor. Také se může jednat o filtr pevných částic u naftových motorů, který také není příliš oblíbeným prvkem v autech. Též se ale může jednat i o různé baterie, související s využitím elektro pohonu.

Mohlo by vás zajímat:  Ke smyku na sněhu dojde snadno. Hlavní je nepanikařit a zvolit správný postup
Zdroj obrázku: Freepik

Infotainment

Displeje jsou v autech běžnou věcí. Otázkou však zůstává, zda v autě fungují jako hlavní ovládací panel, nebo spíše jako doplněk. Řada automobilek razí trend spojený s eliminací mechanických tlačítek. A to není nutně směr, který by se řidičům líbil. Proto mnozí začínají primárně hledět na to, zda budou mít ve svém voze stále možnost jednoduššího a bezpečnějšího ovládání některých funkcí pomocí mechanického tlačítka.

Asistenti

Dnes už dokážou moderní vozy téměř jezdit samy. Auta jsou prošpikovaná asistenty, což mnoha lidem logicky není po chuti. Navíc řada prvků výbavy je dle nařízení EU povinná. I proto mnozí opět vyhledávají auta nikoliv podle původních preferencí, ale jednoduše podle toho, aby zde bylo daných vymožeností co nejméně. Jak proto, že je mnozí nevyužijí a zbytečně si tak prodražují nákup vozu, tak i proto, že v některých situacích může být nebezpečné spoléhat na danou asistenci, když může konkrétní situaci na vozovce vyhodnotit špatně.

Zdroj: https://www.etsi.org/newsroom/news/960-2015-05-european-parliament-makes-ecall-mandatory-from-2018, https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/european-union-lists-safety-features-mandate-2021
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora