Toyota detailněji představila modernizovaný Yaris

Po uvolnění první fotografie evropské modernizace Toyoty Yaris, která byla doplněna o pár informací, přichází japonská automobilka s detailnějším představením. Ne že by snad Yaris něčím překvapil, přesto se určitě vyplatí na auto podívat blíže.

Jak už víte z dřívějšího představení, facelift se nese především ve stylu menšího Ayga. Přední část evokuje Aygo a jeho charakteristické X především díky nárazníku s opravdu rozměrným nasávacím otvorem. Nová jsou rovněž hlavní světla s LED diodami pro denní svícení. I v zadní části najdeme LED diody, tentokrát však již v celých světlometech. Dále se měnil zadní nárazník, oblast kolem SPZ a do nabídky litých kol přibyla čtveřice nováčků s rozměry 15 nebo 16 palců.

Mohlo by vás zajímat:  Novinky v nabídce hatchbacku DS 4

Interiér se dočkal lepších materiálů a zvýšením středové konzole o 23 mm, které jde ruku v ruce se zmenšením řadící páky o 30 mm, také lepší ergonomie. Do výbavy se dostal vylepšený multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou obrazovkou. Zcela změněna byla nabídka čalounění.

Pod novou karosérií se ukrývá podvozek s komfortněji naladěným odpružením a novými tlumiči vpředu i vzadu. Díky zadní torzní příčce a předním tužším stabilizátorům má Yaris kromě většího komfortu zároveň nabídnout také lepší přilnavost a větší potěšení z jízdy. Lepší zvuková izolace zlepšila akustický komfort v kabině, upraveno bylo rovněž řízení s elektronickým posilovačem.

Mohlo by vás zajímat:  Známý skútr Honda láká na nový vzhled, přístrojový panel a inteligentní klíč Smart Key

Pod kapotou najdeme tutéž skladbu motorů, jako před modernizací. Pokud byste však čekali, že budou převzaty beze změny, pak se pletete. Základní litrový tříválec je z nové řady motorů Toyota s lepší tepelnou účinností a tím pádem i lepší úsporností. Výsledkem je 69 koní a 95 Nm při 99 g CO2/km (95 g/km se systémem stop/start). Druhý benzínový motor, čtyřválcová 1.33, má výkon 99 koní a točivý moment 125 Nm a spolu s dieselovým čtyřválcem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní s točivým momentem 205 Nm mají především tišší chod. Hybridní verze, kombinující čtyřválcovou 1.5 a elektromotor, má výkon 105 koní a díky úpravám spotřebuje jen 3,3 l/100 km. Plní také emisní normu Euro 6. 

Mohlo by vás zajímat:  SEAT Leon zazáří financováním od SEAT Financial Services

Zdroj: Toyota