Kdykoliv se představí nové auto, jehož designéři opět redukovali počet klasických mechanických tlačítek, strhne se velká vlna odporu. Ti, kterým tento trend nevyhovuje, stále dokola opakují, že používání infotainmentu není tak rychlé a pohodlné jako v případě stisknutí tlačítka. Faktem ale je, že tito lidé málokdy dokážou připustit, že tlačítka v podstatě vůbec nepotřebují.
Všechna tlačítka patrně nevymizí
Je bláhové se domnívat, že by jednou vymizela všechna tlačítka ve vozech. A pokud ano, budete to hlavně ve chvíli, kdy už je nebudeme muset používat. Vozy budou autonomní a z řidiče se rázem stane pasažér. Vždyť i takový futuristický interiér vozu Tesla stále nějaká ta tlačítka má, i když většina se už skutečně řeší přes infotainment.
Problém s ovládáním teploty
Trnem v oku je mnohým především to, že musí skrz infotainment, tedy skrz dotykový displej, ovládat teplotu ve voze. Tedy intenzitu foukání, směr foukání, ale i teplotu. Mnozí si však neuvědomují, že ani toto dělat nemusí, a pokud by někdy seděli v modernějším voze, uvědomí si, jak chybná je jejich úvaha. Je sice pravdou, že jít do menu dotykového displeje a nastavit teplotu může být otravné, ale ruku na srdce. Kolik vozů nemá v tomto případě alespoň rychlou volbu, která nás k ovládání hned přesune?
Jak často klimatizaci ovládáme?
A teď fakta. Jak často vlastně klimatizaci ovládáme? Doba kolečka, kterým se přidávala a ubírala teplota, a kolečka druhého, kterým se regulovala intenzita foukání, je dávno pryč. Na moderních vozech stačí nastavit automatický režim, požadovanou teplotu a o nic více se není nutné starat. Auto zajistí správnou intenzitu a směr foukání, stejně jako i odmlžování čelního skla. V případě dvou nebo tří zónových klimatizací si mohou pasažéři nastavit ideální klima i sami pro sebe. Stačí jednou a víckrát ovládání nemusí použít. Opravdu tedy v moderních vozech tak chybí? Samozřejmě že ne.
Zdroj: https://www.boreas.ca/blogs/piezo-haptics/car-infotainment-screens-are-dangerous-it-s-time-to-improve-them-with-piezo-haptics