V mnoha situacích vyhrává na silnicích obezřetnost a čekání na poslední chvíli

Cars Driving Street Aerial View

Většinou je vhodné mít všechno připravené včas a řídit se zásadou předvídání, když jedeme autem. Nicméně existují i situace, kdy je třeba být opatrný a některé úkoly nechat na poslední chvíli. V některých případech může mít právě rychlé rozhodnutí a akce na poslední chvíli pozitivní vliv na bezpečnost nás i ostatních na silnici. Kdy je lepší rozhodovat se až na poslední chvíli?

Semafory

V mnoha velkých městech jsou semafory důležitou součástí křižovatek, zejména s narůstající hustotou provozu na silnicích. V takových situacích není vždy nejlepší okamžitě vyjet do křižovatky, když se rozsvítí oranžová světla, protože je velká šance, že z jiných směrů ještě přijíždějí auta, která byla dříve zablokována. Z bezpečnostních důvodů je proto lepší počkat na zelenou a poté vyjet, přičemž je stále důležité být opatrný a uvážlivý.

Mohlo by vás zajímat:  Zájemcům o diesel se hází klacky pod nohy. Koupit a udržovat takový vůz je problém
Zdroj obrázku: Freepik

Zipování

Když je v jednom pruhu na silnici překážka, tento pruh se uzavře a provoz se musí přesunout do druhého pruhu pomocí metody zvané zipování. Řidiči se řadí střídavě z obou pruhů. Bohužel mnoho řidičů se zařadí do druhého pruhu příliš brzy, což nejenže zpomaluje provoz, ale také způsobuje, že musí neustále pouštět ostatní řidiče. V této situaci je nejlepší čekat až na poslední chvíli, tedy jet až k překážce, dát blinkr a teprve poté se zařadit. Tím se zkrátí doba strávená v koloně a udrží se plynulost provozu.

Mohlo by vás zajímat:  V létě se během parkování vyplatí pamatovat na několik zásad

Připojování na dálnici

Připojovací pruhy jsou určené k tomu, abychom se mohli bezpečně zařadit do provozu na dálnici. Bohužel mnoho řidičů neumí tuto část silnice správně využít. Často vjedou do pruhu a hned po několika metrech se snaží zařadit na dálnici. Tento způsob je velmi nebezpečný, protože řidiči často nezískají potřebnou rychlost pro bezpečné zařazení. Proto je důležité zrychlit po celé délce připojovacího pruhu a až na jeho konci se zařadit do dálničního provozu. Tím budou mít řidiči dostatečnou rychlost a zařazení do provozu bude jednodušší a bezpečnější pro všechny.

Zdroj: https://www.trustedchoice.com/insurance-articles/wheels-wings-motors/defensive-driving-tips/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora