Velká SUV se jeví jako nejhorší volba do měst. Realita je však mnohem příznivější

Blue Subaru Crosstrek Car Parked Brightly Illuminated City Street Night

Vozy z kategorie sport utility vehicle, známé pod zkratkou SUV, jsou všude ve světě hitem. Zákazníci je chtějí a automobilky tomu přizpůsobují nabídku. Mnoho lidí v souvislosti s tím argumentuje, že jde o nejhorší vozy pro městský provoz. Realita však může být zcela opačná a zkušenosti majitelů ukazují, že se naopak jedná o jednu z nejlepších variant. Proč?

Velikost

Vozy SUV působí velkým dojmem. Lidské oko se však velmi snadno nechá ošálit. Sice působí velikostně robustně, ale pokud jde o jejich délku, mnohdy jsou kratší než klasické kombíky, nebo dokonce hatchbacky. To znamená jediné. Koupit si SUV může být i lepší volba z hlediska jednoduššího parkování, jelikož každý centimetr se v městské džungli vždy hodí. Lidské oko se však nechá snadno ošálit, a tak jsou mnozí stále přesvědčeni, že SUV patří mezi nejdelší vozy v provozu.

Mohlo by vás zajímat:  "Počkej na mě dvě hodiny, nebo to policie vyřeší pokutou," zasmál jsem se šoférovi, který zůstal zablokovaný mým autem

Ekologie

Velké auto logicky spotřebuje více paliva, což znamená i více zplodin, které jsou vypouštěny z výfuku. Pravdou ale je, že velká SUV jsou hitem spíše posledních několika let. Často v nich jsou nové, již velmi ekologické motory. Nehledě na trend elektrifikace, kdy mnohé vozy využívají i elektromotory, a tak jejich aktuální emise mohou být jednotky i desítky kilometrů nulové. Jsou tak v konečném důsledku čistší než běžné karosářské verze aut.

Zdroj obrázku: Freepik

Poškození vozu

Mnoho lidí argumentuje tím, že škrábnout si v městském provozu SUV není nic složitého. Fakt je ale takový, že z hlediska velikosti se může rovnat klasickým karosářským verzím a robustněji působí hlavně kvůli své výšce. A ta v mnoha případech může přijít vhod. Vyšší výška totiž znamená bezpečnou jistotu při kolmém parkování k obrubníku nebo podélném parkování k chodníku, ke kterému se otevírají dveře. Žádné poškození v takovém případě nemůže hrozit.

Mohlo by vás zajímat:  Někteří řidiči používají taktiku, díky které jim nehrozí za překročení rychlosti postih

Výhled

Je pravdou, že z některých vozidel může být horší výhled. Vše ale v konečném důsledku závisí na řidiči. Na nastavení zrcátek, sedačky i na tom, jak je v městském provozu všímavý. A v případě skutečně neviditelné překážky mohou být aktivovány různé senzory, kterými jsou vozy SUV vybaveny.

Zdroj: https://www.hotcars.com/suvs-good-for-city-driving/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora